Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Stimulační teorie, manažerské strategie zvyšování motivace

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (27 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

20. Stimulační teorie. manažerské strategie zvyšování motivace

stimulační teorie – používání pozitivních/negativních stimulů k motivování lidí, či vytváření motivačního prostředí. orientuje se na prostředí a jeho vlivy na jedince. THORNDIKEŮV ZÁKON EFEKTU = chování, které má za následek příjemnou skutečnost se bude opakovat, které nepříjemnou skutečnost, se již opakovat nebude.

program kontinuálního odměňování: stále se odměňuje žádoucí chování. Následek je rychlejší učení se žádoucímu chování

Program periodického stimulování: je pomalejší ale má za následek pevnější osvojení.

manažeři by se měli ptát sami sebe:

- Jaké jsou potřeby mých podřízených?

- Mohu hrát nějakou roli, která by jim pomohla tyto potřeby uspokojovat?

- Jsou odměny, které používám závislé na výkonu? Postačují k vyvolání potřebného úsilí?

- má zaměstnanec kvalifikaci, talent, chování a zkušenosti nezbytné pro výkon práce?

- měřím, hodnotím správně výkon? Když ne tak proč?

- jak dlouho si zaměstnanci udrží svoji motivaci? Co pro to musím udělat já?

Manažerské strategie zvyšování motivace pracovníků

a) obohacování práce

– praktický přínos Herzbergerovy dvoufaktorové teorie.

5 klíčových dimenzí práce činící jí bohatší

- rozmanitost (různé operace, postupy a zařízení)

- celistvost úkolu (samostatné dokončování určitého úseku práce vede k identifikaci s úkolem, naopak přílišná specializace vede k pocitu bezvýznamnosti v realizaci celku.)

- významnost úkolu (pocit, že pracuji na něčem, co stojí za to, je důležité pro mnohé lidi)

- autonomie (zaměstnanci mají určitou kontrolu nad výstupy své práce, samokontrola napomáhá smyslu pro odpovědnost.)

- zpětná vazba (časté informování pracovníka o tom, jak dobře vykonává svou práci)

b) odměňování, odrážející výkon

Systém odměňování stimuluje tehdy, vytváří-li u zaměstnanců přesvědčení, že lepší výkon vede k větší odměně.

c) poskytování zaměstnaneckých akcií

Jako součást manažerské stimulace jsou poskytovány zaměstnancům akcie firmy za výhodnou cenu.

d) průžná pracovní doba

zaměstnanec si může zvolit od kdy do kdy bude přítomen na pracovišti. je při to třeba stanovit hodiny, kdy budou přítomni všichni zaměstnanci. Takto se snižují absence, pozdní příchody a zvyšuje spokojenost lidí. Práce přes internet – práce mimo podnik.

Témata, do kterých materiál patří