Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Tržně nediferencovaný a cílený marketing

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (25 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Tržně nediferencovaný a cílený marketing

  • důležité je členění trhu na potenciální, použitelný, kvalifikovaně použitelný

Potenciální

  • tvoří všichni zákazníci, kteří by mohli mít o výrobek zájem

Použitelný

  • všichni zákazníci, kteří mají zájem a mají pro nákup prostředky

Kvalifikovaně použitelný

  • všichni zákazníci, kteří mají zájem, prostředky a splňují podmínky

Cílový trh

  • část kvalifikovaného použitelného trhu, na kterou firma působí

Podchycený trh

  • zákazníci, kteří už si dotyčný výrobek koupili

Procento podílu prodeje dotyčných výrobků na celkovém trhu.

Tržně nediferencovaný marketing

  • firma se snaží oslovit všechny zákazníky

  • působí na celý trh prostřednictvím jednoho marketingového mixu, volí tzv. brokovnicový přístup

  • lze dále členit - na hromadný (masový)

- na výrobkově diferencovaný

Hromadný

  • vyrábí jeden výrobek

  • nerozlišuje se ani výrobek ani zákazník

Výrobkově diferencovaný

  • firma vyrábí dva a více výrobků

  • mohou se lišit kvalitou, velikostí, designem

  • výrobky jsou nabízeny stejným způsobem, nedělá se rozdíl mezi zákazníky

Cílený marketing

  • firma se nesnaží působit na všechny zákazníky, ale vybírá si skupiny, o kterých se domnívá, že působení bude účinnější (volí kulovnicový přístup)

  • dále se člení na koncentrovaný a diferencovaný

Koncentrovaný

  • firma se zaměří na jeden nebo na několik segmentů a vytváří pro ně společný marketingový mix

Diferencovaný

  • firma vybere všechny významné segmenty a pro každý z nich vytvoří vlastní mix

Témata, do kterých materiál patří