Uspokojení potřeb zaměstnance
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Pavel Marek V1A
Uspokojení potřeb
Do naší nově otevřené počítačové firmy jsme přijali absolventa střední škole a absolventa vysoké školy. Tito noví zaměstnanci jsou v očekávání zda-li naše firma naplní jejich uspokojení. Moderní vedení lidí je založeno na přesvědčování, stimulaci k ochotě.
Zaměstnanci tráví v práci 8 hodin. Ti nejkvalitnější zaměstnanci mají následující potřeby:
Být informováni – zaměstnanci se budou lépe cítit a budou pro firmu více pracovat a propagovat její jméno v případě že budou kvalitně informováni o tom jak si firma stojí, jaká je situace ve firmě a měli by být seznamováni s výsledky práce
Cítit se bezpečně – zaměstnanci by měli cítit ve firmě bezpečné prostředí, měli by být nastolena jednoduchá pravidla, která by měli všichni dodržovat, tresty by měli být používány co nejméně
Cítit se být vítězi – v případě, že zaměstnanec vyprodukuje nějaký skvělý výsledek, měl by za to být pochválen nebo by se mu mělo alespoň dostat trocha uznání za dobře odvedenou práci. Manažer by se měl snažit navodit prostředí soutěže
Cítit se volně – zaměstnanec by měl v určité oblasti mít nějaké pravomoci aby se cítil volně, mohl si klást cíle a dosahovat jich. Nebylo by od manažera vhodné aby je neustále kontroloval, ztrácela by se pak důvěra zaměstnanců
Cítit se smysluplně – zaměstnanec potřebuje vědět, že pokud pracuje na nějaké práci tak pracuje za nějakým účelem který má smysl, že to nedělá zbytečně, toto ho také motivuje k další úspěšné práci. Manažer by měl seznámit zaměstnance s cíli podniku a vést je ke spolupráci na tvorbě strategie