Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Styl v přístupu k řízení - Vedoucí pracovník

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (29 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Pavel Marek

V1A

Styl v přístupu k řízení

Zadání: Vyberte si jednoho, Vám známého vedoucího pracovníka (nebo jiného člověka ve vedoucím postavení) a popište jeho styl v přístupu k řízení svých formálně nebo neformálně podřízených. Na konkrétních příkladech popište, jak si počíná a vystupuje při:

  • komunikaci

  • předávání informací

  • umožňování spolurozhodování podřízených

  • týmové práci

  • delegování pravomocí a úkolů

  • vytváření prostoru pro kritiku

  • zavádění nových poznatků a metod práce

Vybral jsem si známého vlastnícího počítačovou firmu kde ale zaměstnává vysoce kvalifikované zaměstnance. Při svém řízení používá převážně liberální styl řízení, jde o minimálně centralizovaný styl řízení, který je “nedirektivní”. Vůdce uplatňující liberální styl řízení jen velmi málo zasahuje do činnosti skupiny a její členové jsou na takovémto vůdci velmi málo závislí. Vedoucí pracovník zde působí spíše jen jako jakýsi odborný rádce a své názory poskytuje svým podřízeným jen je-li na ně přímo dotázán. V takto vedené skupině pracovníků nebývají stanoveny normy a předpisy chování, ale každý ví, kde je jeho místo a co má dělat. Svoboda pracovníků vyplývající z takto pojatého stylu řízení však nebývá členy pracovní skupiny zneužívána. Ovšem nepoužívá čistě tento styl ale zvláště je – li to potřeba přechází k autokratickému stylu řízení který je vhodný za určitých situacích, kterými mohou být například:

  1. je-li objektivně nutná jasná organizace a musí se striktně plnit dané rozkazy

  2. je-li v řídící práci nutno položit důraz na kontrolu, například při plnění bezpečnostních předpisů

  3. nevyžaduje-li plnění pracovních úkolu zvláštní aktivitu pracovníků

  4. je-li nutná přísná pracovní kázeň

  5. je-li potřeba podat jednorázově vysoký výkon (neočekávaná situace v podniku)

Účinnost tohoto stylu řízení závisí na osobnosti a schopnostech vedoucího pracovníka. Typický autokratický vůdce vždy dosáhne cíle, který si stanoví. Výsledek práce pod autokratickým vůdcem je kvalitní, spojí-li se kvalita jeho osobnosti s jeho schopnostmi a schopnostmi jeho podřízených.

Při komunikaci je základem navázání kontaktu. Proto tento vedoucí pracovník se snaží dodržovat určitá pravidla. Především se zajímá o druhé, při kontaktu se usmívá, pamatujte si, že každému zní jeho jméno příjemně a je pro něho tím nejdůležitějším. Snaží se naslouchat a povzbuzuje druhé aby mluvili o sobě. Snaží se mluvit o tom co zajímá druhé a dává druhému najevo že si uvědomuje jeho osobní důležitost a dělá to upřímně

Pro předávání informací svolává projektové porady, jsou svolávány kvůli komunikaci a rozhodování, jejich účelem je předávání informací od vedení k pracovníkům, včetně zpětné vazby

Témata, do kterých materiál patří