Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Cíle a nástroje podpory prodeje, osobní prodej

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (24.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Cíle a nástroje podpory prodeje, osobní prodej

Podpora prodeje

  • různé nástroje stimulování prodeje využívají nabídku určité výhody, někdy i zdánlivé

  • mezi hlavní nástroje patří vzorky, kupóny, prémie, vystavení zboží, předvádění, ochutnávky, veletrhy, soutěže a loterie, dárky, cenové stimuly apod.

  • některé nástroje jsou spojeny s prodejem výrobků, s motivací distributorů

  • k některým nástrojům se využívá tisk a Internet

  • široce se využívá obal

  • mezi nej´činnější patří cenové stimuly

  • široké uplatňování těchto nástrojů musí být spojeno se zajištěním distribuce

  • podpora prodeje v distribuční síti je zaměřena na maloobchod i velkoobchod

  • cílem je zvyšování prodeje v maloobchodu, rozšiřování prodeje i do nových oblastí, ovlivňování výše zásob maloobchodu i velkoobchodu, ovlivňování úrovně prodeje

  • mezi hlavní nástroje patří společná reklama obchodní slevy a využití veletrhů a výstav

Osobní prodej

  • některé firmy vytvářejí rozsáhlé sítě prodejců, kteří obcházejí zákazníky

  • rozlišují se obchodní cestující (zaměstnanci firmy, pracují za mzdu, výsledek práce se může objevit v prémiích, využití této metody je stále menší) a obchodní zástupce (dealer, samostatný podnikatel, s firmou uzavře smlouvu o spolupráci a pracuje za provize)

  • osobní prodej je dražší, než klasický velkoobchod a maloobchod

  • na druhou stranu se ušetří prostředky na reklamu

  • prodejci mohou předvádět zboží, ukazovat přednosti využití, mohou odpovídat na dotazy, tlumočit firmě názory zákazníka, rychleji vyřizovat reklamaci

Fáze osobního prodeje

  1. průzkum (prodejce hledá vhodné typy a vytváří seznam potenciálních kupujících)

  2. kontakt (prodejce si musí opatřit co nejvíce informací o podniku, být připraven na prodej, pak domluví schůzku – nejčastěji dopisem nebo telefonátem, nedoporučuje se zvonit na zvonky)

  3. prezentace (předvádění zboží)

  4. řešení připomínek (umět to lidem vysvětlit)

  5. závěr (vypsání objednávky, uzavření kupní smlouvy)

  6. další kontakt

Personální řízení osobního prodeje

  • firma se musí věnovat přízornost výběru a přípravě prodejců

  • firma musí prodejce zaškolit, poskytnout jim dostatek podkladů, zajisti školení, motivovat je

hodnotit průběžně

Témata, do kterých materiál patří