Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Výrobek a jeho životní cyklus

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (34.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

12. VÝROBEK A JEHO ŽIVOTNÍ CYKLUS

výrobek: je to jakýkoliv hmotný statek, služba nebo myšlenka, která se stává předmětem

směny na trhu a je určena k uspokojení lidské potřeby nebo přání

: tvoří jádro výrobku tj. předmět ke svému základnímu určení a rozšiřující efekty -

komponenty, které přispívají k uspokojování potřeb zákazníka (balení, servis,

značka…)

: výrobek členíme na spotřební a kapitálové statky

Spotřební zboží:

1. běžné: při jeho nákupu dochází k minimálnímu srovnávání a vyhodnocování alternativ

a) každodenní potřeby: zákazníci ho kupujíc čb) asto a pravidelně; jedná-li se o značc) kové zboží je preferována oblíbená značd) ka

e) impulzivní: kupuje se bez předchozího plánování a je důležité jeho umístění v prodejně

f) mimořádné: je kupováno v okamžiku, kdy se vyskytne jeho okamžitá potřeba

2 . zvláštní zboží: je to plánovaní koupě; časově náročné na přednákupní fáze; zboží je

dražší a zákazníci zhodnocují různé alternativy

3. speciální zboží: je to značkové zboží, které má zvláštní postavení na trhu a je

preferováno určitým segmentem

značka výrobku: identifikace zboží určitého výrobce, pomocí jména, symbolu, čísla, tvaru nebo jejich vzájemnou kombinací

obal výrobku: z pohledu marketingu se jedná o fyzický obal a etiketu; má velký význam pro prodej výrobků, a proto bývá vyznáván 5P marketingového mixu

služby: rozšiřují schopnost výrobku uspokojit potřeby zákazníků; zvyšují prodej a vytvářejí image podniku

PROCES VÝVOJE NOVÉHO VÝROBKU:

nové výrobky jsou nové modifikace- inovace existujících produktu nebo zcela nové značky

1. výběr námětů: zdroje námětů mohou být:

: vnitřní (zaměstnanci, úsek technického rozvoje)

: vnější (konkurence, zákazníci, dodavatelé)

- při výběru námětu je důležitá kapacita a možnosti firmy umožnit vývoj a

výrobu nového výrobku

2. podnikatelská analýza: je podrobný ekonomický rozbor, kde se marketingoví pracovníci zabývají cílovým trhem, tržním podílem životním cyklem výrobku a zjišťují náklady na výrobu, předpokládaný prodej a zisk

3. rozvoj výrobku: vyrábí se jeden nebo více prototypů, které umožňují provést testy funkč4. ních vlastností nového výrobku

5. testování na trhu: výrobek je vyroben v malém množství a nabídnut na trh a zač6. ínají vznikat prognózy budoucího prodeje

pro tržní testování se používají tyto metody:

a) standardní testování: v předem vybrané oblasti je zahájena reklama na prodej nového výrobku a výrobek je nabízen za stejných podmínek, se kterými se počb) ítá v celonárodním prodeji

c) řízené testování: prodej nových výrobků se uskutečd) ňuje v předem vybraných prodejnách

e) simulované testování: provádí se u vybraného vzorku zákazníků, kteří jsou seznámeni s novým výrobkem, ale i s konkurenčf) ními výrobky a v simulovaných podmínkách provádí nákup

Témata, do kterých materiál patří