Výrobek a jeho životní cyklus
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
7. komercializace (organizace výroby): firmy se rozhodují do jakých oblastí a v jakém množství budou postupně uvádět nové výrobky na trh
ŽIVOTNÍ CYKLUS VÝROBKU A JEHO ODCHYLKY:
každý výrobek má svůj životní cyklus, který se skládá ze 4 fází:
a) uvedení výrobku: začb) íná v okamžiku, kdy se výrobek objeví na trhu a začc) íná být prodáván; poptávka je nízká; uskutečd) ňují se rozsáhlé reklamní a stimulače) ní aktivity; většinou bývá nízká míra zisku, popř. ztráta; podnik může zvolit různé strategie při pronikání na trh, např. počf) átečg) ní nízkou cenu a velkou reklamu nebo vyšší počh) áteči) ní cenu a nižší náklady na reklamu se zaměřením na určj) itý segment
k) růst: výrobek je distribuován do větších oblastí; roste prodej;, náklady na jednotku výroby začl) ínají klesat a podnik začm) íná dosahovat zisku; reklama se zaměřuje na prodej a začn) íná se upravovat cenová politika
o) zralost: trvá déle než předcházející fáze; poptávka je nejvyšší, náklady nejnižší a zisk dosahuje nejvyšší úrovně; reklama zdůrazňuje výjimečp) né vlastnosti oproti konkurenci; firemní marketing hledá nové segmenty; modifikuje výrobky, popř. může také snížit cenu
q) úpadek: snižuje se poptávka v důsledku technického pokroku konkurence a změn ve vkusu spotřebitelů; klesá prodej, snižuje se cena a podnikový management musí rozhodnout zda nemá výrobu ukončr) it
Odchylky:
a) nový život: je-li výrobek ve fázi úpadku, může podnik provést velkou reklamní kampaň nebo prodloužit životní cyklus novým umístěním na trhu, modifikací, změnou vlastností…
b) výstřelek: je intenzivnější a má kratší život než média, minimální zralost a rychlý úpadek
c) styl: je to určd) itý způsob a forma vyjádření; převládá v urče) ité době a po čf) ase se může vrátit
g) móda: působí krátkodobě a v určh) itou dobu se jedná o nejoblíbenější nebo nejobvyklejší styl odívání, bydlení, umění