Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Výrobek a jeho životní cyklus

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (34.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

7. komercializace (organizace výroby): firmy se rozhodují do jakých oblastí a v jakém množství budou postupně uvádět nové výrobky na trh

ŽIVOTNÍ CYKLUS VÝROBKU A JEHO ODCHYLKY:

každý výrobek má svůj životní cyklus, který se skládá ze 4 fází:

a) uvedení výrobku: začb) íná v okamžiku, kdy se výrobek objeví na trhu a začc) íná být prodáván; poptávka je nízká; uskutečd) ňují se rozsáhlé reklamní a stimulače) ní aktivity; většinou bývá nízká míra zisku, popř. ztráta; podnik může zvolit různé strategie při pronikání na trh, např. počf) átečg) ní nízkou cenu a velkou reklamu nebo vyšší počh) áteči) ní cenu a nižší náklady na reklamu se zaměřením na určj) itý segment

k) růst: výrobek je distribuován do větších oblastí; roste prodej;, náklady na jednotku výroby začl) ínají klesat a podnik začm) íná dosahovat zisku; reklama se zaměřuje na prodej a začn) íná se upravovat cenová politika

o) zralost: trvá déle než předcházející fáze; poptávka je nejvyšší, náklady nejnižší a zisk dosahuje nejvyšší úrovně; reklama zdůrazňuje výjimečp) né vlastnosti oproti konkurenci; firemní marketing hledá nové segmenty; modifikuje výrobky, popř. může také snížit cenu

q) úpadek: snižuje se poptávka v důsledku technického pokroku konkurence a změn ve vkusu spotřebitelů; klesá prodej, snižuje se cena a podnikový management musí rozhodnout zda nemá výrobu ukončr) it

Odchylky:

a) nový život: je-li výrobek ve fázi úpadku, může podnik provést velkou reklamní kampaň nebo prodloužit životní cyklus novým umístěním na trhu, modifikací, změnou vlastností…

b) výstřelek: je intenzivnější a má kratší život než média, minimální zralost a rychlý úpadek

c) styl: je to určd) itý způsob a forma vyjádření; převládá v urče) ité době a po čf) ase se může vrátit

g) móda: působí krátkodobě a v určh) itou dobu se jedná o nejoblíbenější nebo nejobvyklejší styl odívání, bydlení, umění

Témata, do kterých materiál patří