Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Sociální fenomény a procesy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (12.57 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Rupert Murdoch - majitel News Corp

  • Často nadnárodní charakter- překračují hranice světů i světadílů

  • Silné

  • Tíhnutí k monopolnímu postavení (zatím ne však žádné spol. nepodařilo)

  • Otázka dostatečné pestrého množství produktů a vhodnosti jejich chování - otázka kartelu v mediální sféře

Mediální produkt a jeho uspořádání

  • Významným faktorem určujícím podobu mediálního sdělení je způsob, jakým je sdělení sestaveno a podáno - sklon ke stereotypizaci - opakovaní celé řady prvků (témata, žánrové vzorce, způsoby reprezentace…)

Reklama

= způsob využití různých forem komunikace za účelem dosažení vytyčeného účinku

= placené sdělení se silně přesvědčovací funkcí

  • snaží se záměrně příjemce přesvědčit nebo ovlivnit - záměrná a cílená komunikace

  • snaží se vytvářet iluzi, že mezi produkty a službami je zásadní rozdíl a že správná volba může vyřešit podstatné problémy

  • příjmy z reklamy jsou pro většinu médií existenčně důležité - pokrytí až ⅔ nákladů

  • cena reklamního 30s spotu až několik set tisíc korun (záleží na stanici a času)

  • (př. průměr ČT1 cca 200 tis. Kč, ČT2 35 tis. (údaje k r. 2011), rádio Impuls 6.-12.h 5600 Kč, finále amerického fotbalu NFL Super Bowl 4 mil. dolarů)

Cíle reklamy
  • vytvořit nebo posílit povědomí o nějakém výrobku nebo sužbě

  • podpořit přímý prodej

  • získat větší podíl na trhu

  • udržení si postavení na trhu

Umístění reklamních sdělení
  • televizní spoty

  • celostránkové inzeráty

  • plakáty

  • MHD

  • upomínkové předměty

  • internet

  • rozhlas

  • zastávky

Druhy reklamy
  • komerční (produktová)

  • sociální

  • politická

  • má sklon vytvářet a užívat stereotypy- tendence předkládat hodnotová sdělení obsažená v těchto stereotypech - děj, příběh, typy lidí…

  • reprezentuje klíčové prvky určité kultury, udržuje a podporuje podstatná přesvědčení, jež tvoří páteř dané kultury

  • používá velmi silné přesvědčovací prostředky

přesvědčovací prostředky reklamy:
  • opakování

  • odměna (sleva, bezplatné získání zboží…)

  • apel na sdílené hodnoty (stáří…)

  • skupinová identita

  • splněná touha

  • potřeby

  • provokace

  • a spoustu dalších

Public relations

  • PR = vztahy s veřejností

  • techniky a nástroj, pomocí nicž instituce nebo firma buduje a udržuje vztahy se svým okolím a s veřejností

  • dlouhodobá a cílevědomá činnost, měla by zajišťovat poskytování informací veřejnosti a zároveň získávání zpětné vazby a dalších informací ad veřejnosti

  • obousměrnost komunikace - tiskové, zprávy, konference, články,..

náležitosti pro vytvoření úspěšnéh reklamního sdělení:
  • propagace

  • jakékoli volně dostupné sdělení , které může publikum ovlivnit

  • marketing

  • soubor všech činností podporujících úspěch určitého produktu

Témata, do kterých materiál patří