Sociální fenomény a procesy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Rupert Murdoch - majitel News Corp
Často nadnárodní charakter- překračují hranice světů i světadílů
Silné
Tíhnutí k monopolnímu postavení (zatím ne však žádné spol. nepodařilo)
Otázka dostatečné pestrého množství produktů a vhodnosti jejich chování - otázka kartelu v mediální sféře
Mediální produkt a jeho uspořádání
Významným faktorem určujícím podobu mediálního sdělení je způsob, jakým je sdělení sestaveno a podáno - sklon ke stereotypizaci - opakovaní celé řady prvků (témata, žánrové vzorce, způsoby reprezentace…)
Reklama
= způsob využití různých forem komunikace za účelem dosažení vytyčeného účinku
= placené sdělení se silně přesvědčovací funkcí
-
snaží se záměrně příjemce přesvědčit nebo ovlivnit - záměrná a cílená komunikace
-
snaží se vytvářet iluzi, že mezi produkty a službami je zásadní rozdíl a že správná volba může vyřešit podstatné problémy
-
příjmy z reklamy jsou pro většinu médií existenčně důležité - pokrytí až ⅔ nákladů
-
cena reklamního 30s spotu až několik set tisíc korun (záleží na stanici a času)
-
(př. průměr ČT1 cca 200 tis. Kč, ČT2 35 tis. (údaje k r. 2011), rádio Impuls 6.-12.h 5600 Kč, finále amerického fotbalu NFL Super Bowl 4 mil. dolarů)
Cíle reklamy
-
vytvořit nebo posílit povědomí o nějakém výrobku nebo sužbě
-
podpořit přímý prodej
-
získat větší podíl na trhu
-
udržení si postavení na trhu
Umístění reklamních sdělení
-
televizní spoty
-
celostránkové inzeráty
-
plakáty
-
MHD
-
upomínkové předměty
-
internet
-
rozhlas
-
zastávky
-
…
Druhy reklamy
-
komerční (produktová)
-
sociální
-
politická
-
má sklon vytvářet a užívat stereotypy- tendence předkládat hodnotová sdělení obsažená v těchto stereotypech - děj, příběh, typy lidí…
-
reprezentuje klíčové prvky určité kultury, udržuje a podporuje podstatná přesvědčení, jež tvoří páteř dané kultury
-
používá velmi silné přesvědčovací prostředky
přesvědčovací prostředky reklamy:
-
opakování
-
odměna (sleva, bezplatné získání zboží…)
-
apel na sdílené hodnoty (stáří…)
-
skupinová identita
-
splněná touha
-
potřeby
-
provokace
-
a spoustu dalších
Public relations
-
PR = vztahy s veřejností
-
techniky a nástroj, pomocí nicž instituce nebo firma buduje a udržuje vztahy se svým okolím a s veřejností
-
dlouhodobá a cílevědomá činnost, měla by zajišťovat poskytování informací veřejnosti a zároveň získávání zpětné vazby a dalších informací ad veřejnosti
-
obousměrnost komunikace - tiskové, zprávy, konference, články,..
náležitosti pro vytvoření úspěšnéh reklamního sdělení:
-
propagace
-
jakékoli volně dostupné sdělení , které může publikum ovlivnit
-
marketing
-
soubor všech činností podporujících úspěch určitého produktu