Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prostědí marketingu

RTF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (90.19 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu RTF.

Marketingové prostředí

Jsou to vlivy,které působí na podnik a ten se s nimi musí určitým způsobem vypořádat.Každý podnik-Organizace(ovlivněna),má kolem sebe určité okolí,které na podnik působí a zároveň podnik sám na okolí působí.

Vlivy:1)Vnější-Mikroprostředí-částečně lze ovlivnit

Makroprostředí-nelze ovlivnit,lze pouze reagovat

Prostědí marketingu se děli:1)Vlivy vnější-Podnik je může hodně ovlivnit nový podnik více než stávající podnikTy se podle intenzity vlivů dále dělí na:A)Mikroprostředí-Podnik ho může zčásti ovlivnit svým působením a řízením. (Zákazníci,partneři,konkurence a veřejnost)

B)Makropostředí-Podnik ho ovlivnit nemůže,může na něj pouze reagovat.

2)Vnitřní-Patří sem zejména tyto skutečnosti:

a)Organizační struktura

Je to rozdělení podniku podle např.závodů-provozoven-úseků,často jde i o personální obsazení pozic. (Záleží na pracovním podnikání)Tato struktura vyjadřuje vztahy nadřízenosti a podřízenostiČím je podnik větší,tím je složitější i organizační strukturaPodnik je může ze100%ovlivnit

b)Vybavenost podniku-(Kopíruje,čím se podnik zabývá,předmět činnosti)

Jedná se o majetek ve všech jeho podobách,tedy majetek dlouhodobý a oběžnýZáleží zejména na finanční situaci podniku

c)Finanční situace

Je to množství prostředků,které má podnik k dispoziciFinanční situaci může ovlivnit (z části-50%)podnikPodnik nemůže ovlivnit některé vstupy

d)Lidské zdroje

Jsou to lidé se svými schopnostmi->Fyzická síla,vědomosti,nápadyJsou to zaměstnanci různých profesí a kvalifikaceVýběrem a dalšími změnami zaměstnanců se zabývá personální odděleníPodnik toto může výrazně ovlivnitTato oblast má návaznost výši mzdy (výrazně ovlivněna).

e)Umístění podniku

Jedná se o umístění vzhledem k možným zdrojům (dodávky)a zároveň k místu odbytu (odběratele)Zcela lze ovlivnit u nově vzniklých podnikůTento vliv je závislý na dopravních cestách

f)Image podniku

Souvisí s dobrým jménem podniku-jedná se o vztah

1.MIKROPROSTŘEDÍ

Vlivy vnější:Dělíme na makro a mikro prostředí

a)Zákazníci-

Rozumí se jím subjekt,který kupuje naše statky a službyMluvíme o něm jako o odběrateli:DOMÁCTNOST-Jednotlivec.mluvíme o spotřebytelském trhu

-Odběr cca.většinou probíhá přes obchodní organizace

-Nákupní chování tohoto subjektu je velice rozdílná.

PODNIK-Mluvíme o tzv.průmyslovém trhu

-Předmětem směny jsou statky určenén k dalšímu zpracování př. (Constellium,Ferox,Riko)

-Obchodní vztahy jsou trvalejěí,fungují na základě uzavřených dodavatelskoodběratelských smluv.

STÁT-Tzv.Trh státní=>NEJLEPŠÍ PRO PODNIK

-Stát je odběratelem přes své organizace (ministerstva,krajskéúřady,rozpočtové organizace)->tzv.státní zakázky.

b)Partneři

Jsou to jednotlivci (podnikatelé)i organizace se kterými podnik spolupracuje a čerpá jejich službyPatří sem:Dodavatelé-Ovlivňuje je při výberu-Cena,solidnost,kvalita,spolehlivost,vzdálenostVhodné je k napojení na více dodavatelůDopravci:Poskytuje dopravní služby,výber záleží na výrobku->zvolení vhodného druhu dopravy.Finanční společnosti:banky,pojišťovny,leasingové spol.

Témata, do kterých materiál patří