Prostědí marketingu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu RTF.
Marketingové prostředí
Jsou to vlivy,které působí na podnik a ten se s nimi musí určitým způsobem vypořádat.Každý podnik-Organizace(ovlivněna),má kolem sebe určité okolí,které na podnik působí a zároveň podnik sám na okolí působí.Vlivy:1)Vnější-Mikroprostředí-částečně lze ovlivnit
Makroprostředí-nelze ovlivnit,lze pouze reagovat
Prostědí marketingu se děli:1)Vlivy vnější-Podnik je může hodně ovlivnit nový podnik více než stávající podnikTy se podle intenzity vlivů dále dělí na:A)Mikroprostředí-Podnik ho může zčásti ovlivnit svým působením a řízením. (Zákazníci,partneři,konkurence a veřejnost)B)Makropostředí-Podnik ho ovlivnit nemůže,může na něj pouze reagovat.
2)Vnitřní-Patří sem zejména tyto skutečnosti:
a)Organizační struktura
Je to rozdělení podniku podle např.závodů-provozoven-úseků,často jde i o personální obsazení pozic. (Záleží na pracovním podnikání)Tato struktura vyjadřuje vztahy nadřízenosti a podřízenostiČím je podnik větší,tím je složitější i organizační strukturaPodnik je může ze100%ovlivnitb)Vybavenost podniku-(Kopíruje,čím se podnik zabývá,předmět činnosti)
Jedná se o majetek ve všech jeho podobách,tedy majetek dlouhodobý a oběžnýZáleží zejména na finanční situaci podnikuc)Finanční situace
Je to množství prostředků,které má podnik k dispoziciFinanční situaci může ovlivnit (z části-50%)podnikPodnik nemůže ovlivnit některé vstupyd)Lidské zdroje
Jsou to lidé se svými schopnostmi->Fyzická síla,vědomosti,nápadyJsou to zaměstnanci různých profesí a kvalifikaceVýběrem a dalšími změnami zaměstnanců se zabývá personální odděleníPodnik toto může výrazně ovlivnitTato oblast má návaznost výši mzdy (výrazně ovlivněna).e)Umístění podniku
Jedná se o umístění vzhledem k možným zdrojům (dodávky)a zároveň k místu odbytu (odběratele)Zcela lze ovlivnit u nově vzniklých podnikůTento vliv je závislý na dopravních cestáchf)Image podniku
Souvisí s dobrým jménem podniku-jedná se o vztah1.MIKROPROSTŘEDÍ
Vlivy vnější:Dělíme na makro a mikro prostředía)Zákazníci-
Rozumí se jím subjekt,který kupuje naše statky a službyMluvíme o něm jako o odběrateli:DOMÁCTNOST-Jednotlivec.mluvíme o spotřebytelském trhu-Odběr cca.většinou probíhá přes obchodní organizace
-Nákupní chování tohoto subjektu je velice rozdílná.
PODNIK-Mluvíme o tzv.průmyslovém trhu-Předmětem směny jsou statky určenén k dalšímu zpracování př. (Constellium,Ferox,Riko)
-Obchodní vztahy jsou trvalejěí,fungují na základě uzavřených dodavatelskoodběratelských smluv.
STÁT-Tzv.Trh státní=>NEJLEPŠÍ PRO PODNIK-Stát je odběratelem přes své organizace (ministerstva,krajskéúřady,rozpočtové organizace)->tzv.státní zakázky.
b)Partneři
Jsou to jednotlivci (podnikatelé)i organizace se kterými podnik spolupracuje a čerpá jejich službyPatří sem:Dodavatelé-Ovlivňuje je při výberu-Cena,solidnost,kvalita,spolehlivost,vzdálenostVhodné je k napojení na více dodavatelůDopravci:Poskytuje dopravní služby,výber záleží na výrobku->zvolení vhodného druhu dopravy.Finanční společnosti:banky,pojišťovny,leasingové spol.