Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Otázka č. 18

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (18.43 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Neproduktivní chování sester lze charakterizovat takto:

• Polopravdivé nebo nepravdivé informace nemocným

• Neochota ke spolupráci, nezájem o ni

• Projevy nepřátelství nebo oplácení negativní reakcí

• Škodolibost vůči nemocným, zábava na jejich účet

• Stereotypní poučování

• Zdůrazňování vlastních zásluh, egocentrismus

• Nedostatek uznání, snižování pacientova úsilí

• Neproduktivní utěšování a litování, chlácholení

• Odmítnutí citové vazby, strohá věcnost, úřední tón

Sestra nebo zdravotnický asistent jsou osoby, které jsou s nemocným ve velmi úzkém kontaktu. Je zřejmé, že nesou velký podíl na příznivém emocionálním stavu nemocného. Produktivní jednání čestnost, otevřenost, lidský přístup k nemocným v každé situaci, kterými pacient ve zdravotnickém prostředí prochází, klade na zdravotnický personál velké nároky.

K sociální komunikaci platí tato tří pravidla:

  1. Není možné nekomunikovat.

  2. Není možné se nijak nechovat.

  3. Nelze se navzájem neovlivňovat.

Z uvedeného vyplývá, že především zdravotnický pracovník ( sestra, zdravotnický asistent) nese určitý podíl na chování nemocného.

KRITÉRIA ŠKOLNÍ ZRALOSTI

Tělesná a kognitivní zralost pro vstup do školy

Tělesná zralost.

Dítě nastupující do školy by mělo být zralé také po tělesné stránce. Tělesná zralost v sobě zahrnuje proporcionální proměnu postavy, dítě vypadá jako zmenšený dospělý. Horní končetinou si přes hlavu dosáhne na ušní lalůček na druhé straně hlavy - Filipínská míra. V 6 letech probíhá výměna dentice, mléčný chrup nahrazují stálé zuby. Zralost vykazuje také nervová soustava, toto je patrné na EEG.

Kognitivní zralost.

Dítě chápe svět kolem sebe realisticky. Dobře vyslovuje, jeho řeč je bez vad, ostatní děti si mu za výslovnost neposmívají. Jeho paměť je na jisté úrovni, učí se rádo a dobře si nové poznatky pamatuje. Dítě vykazuje určité znalosti o vlastní rodině, ví, kde bydlí, kde pracují rodiče apod. Dítě se chce učit a na školu se těší. Dokáže vytrvale pracovat. S citovou a motivační zralostí se kloubí zralost sociální. Dítě poznává nové kamarády.

Školní nároky jsou jiné v klasické škole a jiné v alternativní škole. Mezi alternativní školy patří například školy waldorfské a školy Marie Montesoriové .Tyto instituce propagují školu hrou a tvůrčí činnost učitele i dětí. Vyučuje se zde modulovým systémem, ve kterém se integrují jednotlivé předměty.

Témata, do kterých materiál patří