Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předškolní období

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

CITOVÝ VÝVOJ, SOCIALIZACE

Labilita, impulzivní
Socializace probíhá nejdříve v rodině, osvojuje si zde : a) Základní normy chování

zdravit, poděkovat, poprosit

b) Různé role ve společnosti

roli dítěte, spolužáka, vnuka, mužská, ženská role-důležité –vzory mužského a ženského chování

c) Hodnotový systém, svědomí

co se smí a co se nesmí –lhání, podvádění….

VSTUP DO MATEŘSKÉ ŠKOLY

Zpočátku separační úzkost

Nové vztahy s vrstevníky-komunikace, společná hra, citová vzájemnost- kamarádím se, mám rád,přátelství-mělká,
krátká,

Pro budoucí vývoj –důležité i záporné zkušenosti

Základem činnosti je hra-panenky, technické hračky, občas „imaginární“ společník-neexistující kamarád, se kterým
hovoří, hraje si, -nedostatek dětské společnosti

HRY

a) konstrukční

písek, stavebnice

b) pohybové

míč, švihadlo, kolo, koloběžka, na honěnou schovávanou –jednoduchá pravidla

c) krátké námětové hry

hra na někoho- paní učitelku, lékařku,……

d) didaktické – výchovná zaměstnání ve školce

rozumová výchova- naučit se rozlišovat tvary, hudební výchova- poznávání hudebních nástrojů- vše formou hry

VÝVOJ KRESBY

a) stadium hlavonožci

postava-kolečko (hlava, trup), 4 čáry(končetiny), oči, pusa, nos, v 6 letech-úplná postava i s detaily

b) stadium intelektuálního naivismu 5-6 let

kreslí to, co ví a zná, ne to co vidí –např. obličej z profilu má 2 oči

c) stadium vizuálního realismu

kreslí to, co vidí

Před vstupem do 1. třídy základní školy by dítě mělo umět určité dovednosti a znát určité vědomost( viz list Co už
umím).

Nejdůležitější momenty _

a) Zvládá takzvané samoobslužné činnosti – umí používat příbor, samo se svlékne a oblékne, udržuje pořádek

ve svých věcech

b) Je fyzicky obratné a zdatné – udrží rovnováhu na jedné noze, umí skákat a hodí a chytí míč
c) Ovládá svoje city a nálady – zvládne odloučení od rodičů, umí říci svůj názor, reaguje na svůj neúspěch

přiměřeně

d) Dokáže koordinovat své pohyby – kreslí, stříhá, nakreslí podle vzoru základní geometrické obrazce
e) Rozlišuje zvukové a sluchové vjemy – složí obrazec z několika tvarů, rozezná zdroj známých zvuků
f) Orientuje se v základních matematických pojmech – počítá na prstech, chápe, že číslovka vyjadřuje počet
g) Udrží pozornost a má schopnost záměrně se učit – pamatuje si básničky, písničky, dokončuje úkoly
h) Vnímá potřeby ostatních – zdraví, děkuje, dělí se o hračky
i) Vnímá kulturní podněty a je tvořivý – sleduje divadelní a hudební představení, zajímá se o knihy
j) Orientuje se ve známém prostředí – ví, kde bydlí, zná cestu z domova do školky, nebo na hřiště

Témata, do kterých materiál patří