12. Standardy kvality a inspekce poskytování sociálních služeb
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Standard č. 6: Dokumentace o poskytované sociální službě
Tento standard zahrnuje písemná pravidla pro vedení dokumentace v dané službě. Popisuje, jaké informace jsou vedeny o uživatelích služby, kdo má k těmto informacím přístup, jak dlouho se archivují, apod.
Standard č. 7: Stížnosti na kvalitu či způsob poskytování služby
Zde každý uživatel najde informace o možnosti stěžovat si na poskytovanou službu, jak postupovat při podávání stížnosti, jak se stížnosti evidují a jak s nimi dále poskytovaná služba pracuje.
Standard č. 8: Návaznost poskytované sociální služby na další služby
Služba má k dispozici uživatelům a pracovníkům vytvořeno tzv. Portfolio, kde jsou uvedeny kontakty na další služby v okolí – lékaři, nemocnice, veřejné služby, apod.
EKONOMICKÉ
Standard č. 9: Personální zajištění
Popisuje personální a organizační zajištění sociální služby (např. struktura a počet pracovních míst, pravidla pro přijímání pracovníků, atd.).
Standard č. 10: Profesní rozvoj pracovníků
Pojednává o profesním rozvoji pracovníků (hodnocení jejich práce, zvyšování kvalifikace - vzdělávání, atd.).
PROVOZNÍ
Standard č. 11: Místní a časová dostupnost poskytované služby
Kdy a kde je služba poskytována.
Standard č. 12 : Informovanost o poskytované službě
Jakým způsobem je informována veřejnost o službě - informace musí být jasné, stručné, srozumitelné.
Standard č. 13: Prostředí a podmínky
Materiální, technické, hygienické podmínky a prostředí sociální služby.
Standard č. 14: Nouzové a havarijní situace
Definování nouzových situací, které mohou nastat při poskytování služby a postup při jejich řešení.
Standard č. 15: Zvyšování kvality v poskytované službě
Hodnocení kvality služby, zjišťování spokojenosti uživatelů, např. prostřednictvím dotazníků, vyhodnocení stížností, atd.