13. Nestátní neziskový sektor a fundraising
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
osloví víc lidí, není organizačně náročná
musí zaujmout, aby to nevyhodil – dáreček, ručně psaný, přímo oslovit, když to bude dlouhý nebo malým písmem, nevkusné, přeplácané, zbytečné plítvání penězi (na křídový papír)
• Telefonická kampaň
osloví více lidí, pohodlnost, dostupnost
finanční a časová náročnost, nedůvěra, vtíravost, neosobní, vyrušující (záleží na denní době)
může být i pozvánkou na akci
• Mediální kampaň (úhrada DMS-kou)
zapsání do podvědomí („pí-ár“), osloví více lidí
neosobní, otrvané, finančně náročné, nemusí si všimnout
• Veřejná sbírka (5% se sbírky můžeme využít na pokrytí nákladů)
zapsání do podvědomí, může být finančně nenáročná (záleží na „dárkách“)
musí se dodržet zákon o veřejné sbírce – zapečetění a odpečetění, proškolení dobrovolníků, může být finančně náročná, časově náročná, nepředvídatelná, nedůvěra, spronevěra
účet sbírky musí být oddělen od běžného BÚ
• Benefiční akce
může být podporou veřejnosti, při dobrovolném příspěvku je dostupná
jednorázová akce, náročná organizace, časová a finanční náročnost, dát pozor, koho vedle sebe posadíme
• Internetová a e-mailová kampaň
velký rozsah, rychlé šíření, mohou být i fotky a videa, aktuální, snadné vyhledávání
zakoupení e-mailových adres, spíše mladí, podvodné a zavirované (spam), neosobní, autorská práva, smazání bez přečtení
Fundraisingové hry
kdo vyhraje, může přispět
Zásady fundraisingových her:
• dobré načasování
• odhodlaný a nadšený moderátor, jehož osobnost dokáže zaangažovat co největší počet hráčů
• dostatek dobrovolníků
• poplatek od každého hráče za každý vstup do hry
• dost cen pro vítěze jednotlivých her
• odvaha improvizovat