Průvodcovská služba
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Vlastní příprava – spočívá se zpracování informačního minima o dané zemi (uspořádání obyvatel, hlavní město, charakter země) → z encyklopedie, internetu
Topografická příprava – práce s mapou
– znázornění trasy, jednotlivá místa, která budeme projíždět, místo pobytu, kilometrické vzdálenosti, doba trvání jízdy
– o místě, které si vyznačíme na mapě, se zpracovávají informace do excerpčního lístku a údaje slouží jako výklad
Chronologická příprava – závislá na období a časovém konání zájezdu
– uvádí se zde důležitá data pro zemi
– obsahuje časový harmonogram na jednotlivé dny, jaké činnosti a jak dlouho budou trvat; po 3 hod – technická přestávka, 90 minut volno na oběd
Psychologická příprava – průvodcovská služba = zaměřena na účastníky, čím více o nich víme, tím lépe se nám pracuje
– informace potřebujeme k sestavení ubytovacího a zasedacího plánu
– informace čerpáme z přihlášek, případně ze smlouvy o zájezdu (věk, pohlaví, kdo s kým cestuje, vzdělání)
Zasedací pořádek v autobusu – starší vepředu, rodiny s dětmi střed, mladší vzadu
Povinnosti průvodce před zahájením akce
Dostavit se včas na místo odjezdu – 30 minut předem
Označení autobusu logem CK, stav km, jméno řidiče
Uložení zavazadel, odškrtávání přítomných účastníků, umístění v autobusu
Představit sebe a řidiče, dát na sebe kontakt, zkontrolovat potřebné doklady
Vlastní provedení akce
Povinnosti průvodce vyplývají z druhu akce, v případě zájezdu se účastní všech akcí, kontroluje správné poskytnutí služeb, akce se neúčastní, pouze když připravuje jinou
Povinnost podávat výklad – požadavky:
Forma – přehledný, srozumitelný, stručný, terminologický správný
Obsah – pravdivý, poučný, respektovat složení skupiny
Způsob výkladu → přednáška – účastníci nevidí popisované objekty
→ reportáž – v autobusu
→ při prohlídkách – výklad o viditelných objektech
Likvidace akce
Vypracování závěrečné zprávy – na tiskopise:
→ základní údaje – o jaký zájezd jde, číslo, termín, místo, trasa
→ charakteristika poskytovaných služeb – ubytování a stravování
→ mimořádné události – pojistné, chování účastníků, přístup řidiče
→ ostatní – opatření ke zlepšení
→ nedostatky ke službám
Účel závěrečné zprávy: zjistit nedostatky, informace o spokojenosti hostů, vlastní postřehy
Vypracovává se do 3 dnů od návratu, po skončení akce
Provedení vyúčtování
Vyúčtování peněžních prostředků, které průvodce vezl v hotovosti
Vyúčtování odměny: na počet dnů nebo na hodiny: ovlivněno: jak velkou skupinu doprovázíme
Vyúčtování ostatních nákladů na cestovní příkaz, stravné – nárok má interní průvodce, výše stravného závisí na délce trvání pracovní cesty; Průvodce dostane stravování v plné výši, pokud nemá poskytnuté stravování