Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Edukační činnost sestry

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (31 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

1.Kteří nemocní jsou při instruktáži nesmírně citliví ke každé maličkosti?

Senzitizers

2.Vysvětlete pojem psychologický obranný mechanismus… jedná se o popření mezi jedincem a nepřijatelnou skutečností

3.Podmínkou úspěšné komunikace je: - sestra a nemocný musí chtít komunikovat

-oba musí umět komunikovat

- oba musí mít možnost komunikovat

4.Cílem edukace je: - podpořit pacienta

- předání potřebných informací

- pochopit podstatu problému choroby

5.Edukace znamená – výuka, výcvik, osvojení nových poznatků ANO

6.K uvedené definici doplňte, zda se jedná o výchovu nebo vzdělání: Systém vědomostí, dovedností, návyků, postojů, názorů a přesvědčování člověka …….. VZDĚLÁNÍ

7.K uvedené definici doplňte zda se jedná o výchovu nebo vzdělání: Cílevědomý, záměrný proces, ve kterém sledujeme, aby si vychovávání osvojili určité poznatky …. VÝCHOVA

8.Edukaci ve zdravotní péči dělíme: základní, komplexní, redukační

9.Napište požadavky na edukační prostředí –a/vhodné osvětlení b/teplota ovzduší c/vhodný prostor d/bezhlučná místnost e/zajištění intimity

10.Edukátor vychází z potřeb jednotlivců a skupin a na základě si stanoví – cíl edukace

11.Vysvětlete pojem kompliance – ochota, poddajnost

12.Vysvětlete pojem andragogika – vzdělávání dospělých

13.Napište, jak se jmenuje třetí fáze edukačního procesu – příprava edukačního plánu

14.Jakými základními formami může probíhat edukace? a/individuální b/skupinová

15.Napište taxonomii vzdělávacích cílů: a/kognitivní b/psychomotorická c/ afektivní

16.Jak se specifikuje vzdělávací cíl? a/přesně b/jednoznačně

17.Napište, jaké jsou požadavky na cíl: a/splnitelný b/jasně formulován c/měřitelný, ověřitelný d/realistický a dosažitelný e/prospěšný lidské sebeúctě f/respektovat osobní hodnoty g/dosažitelný za adekvátní čas

18.Zapamatování, porozumění, aplikace, analýza, syntéza patří do jaké oblasti cílů?

Kognitivní oblast – Bloomova taxonomie

19.Vyberte cíle, které spadají do taxonomie v afektivní oblasti: vnímavost, reagování, oceňování hodnoty, interiorizace hodnot v charakteru

20.Postup k určitému cíli je: didaktická metoda

21.Fáze vyučovacího procesu probíhá v určitém sledu- optimální sled: 1/motivace 2/expozice 3/fixace 4/diagnoza

22.Vyberte vhodný didaktický prostředek pro zrakově postiženého: a/zvukové nahrávky, magnetofon, CD přehrávač b/speciálně upravené texty, modely

23.Napište, jaký typ rozhovoru používáme v rámci edukace? a/informativní b/edukační

24.Požadavky na sdělování informací jsou: a/jasné b/srozumitelné c/stručné d/citlivý při sdělování inf. e/informovat ve správný čas a na správném místě

25.V průběhu rozhovoru klademe otázky a/uzavřené b/otevřené

26.Z hlediska obsahu otázky dělíme na: a/věcné b/osobní

Témata, do kterých materiál patří