Edukační činnost sestry
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
1.Kteří nemocní jsou při instruktáži nesmírně citliví ke každé maličkosti?
Senzitizers
2.Vysvětlete pojem psychologický obranný mechanismus… jedná se o popření mezi jedincem a nepřijatelnou skutečností
3.Podmínkou úspěšné komunikace je: - sestra a nemocný musí chtít komunikovat
-oba musí umět komunikovat
- oba musí mít možnost komunikovat
4.Cílem edukace je: - podpořit pacienta
- předání potřebných informací
- pochopit podstatu problému choroby
5.Edukace znamená – výuka, výcvik, osvojení nových poznatků ANO
6.K uvedené definici doplňte, zda se jedná o výchovu nebo vzdělání: Systém vědomostí, dovedností, návyků, postojů, názorů a přesvědčování člověka …….. VZDĚLÁNÍ
7.K uvedené definici doplňte zda se jedná o výchovu nebo vzdělání: Cílevědomý, záměrný proces, ve kterém sledujeme, aby si vychovávání osvojili určité poznatky …. VÝCHOVA
8.Edukaci ve zdravotní péči dělíme: základní, komplexní, redukační
9.Napište požadavky na edukační prostředí –a/vhodné osvětlení b/teplota ovzduší c/vhodný prostor d/bezhlučná místnost e/zajištění intimity
10.Edukátor vychází z potřeb jednotlivců a skupin a na základě si stanoví – cíl edukace
11.Vysvětlete pojem kompliance – ochota, poddajnost
12.Vysvětlete pojem andragogika – vzdělávání dospělých
13.Napište, jak se jmenuje třetí fáze edukačního procesu – příprava edukačního plánu
14.Jakými základními formami může probíhat edukace? a/individuální b/skupinová
15.Napište taxonomii vzdělávacích cílů: a/kognitivní b/psychomotorická c/ afektivní
16.Jak se specifikuje vzdělávací cíl? a/přesně b/jednoznačně
17.Napište, jaké jsou požadavky na cíl: a/splnitelný b/jasně formulován c/měřitelný, ověřitelný d/realistický a dosažitelný e/prospěšný lidské sebeúctě f/respektovat osobní hodnoty g/dosažitelný za adekvátní čas
18.Zapamatování, porozumění, aplikace, analýza, syntéza patří do jaké oblasti cílů?
Kognitivní oblast – Bloomova taxonomie
19.Vyberte cíle, které spadají do taxonomie v afektivní oblasti: vnímavost, reagování, oceňování hodnoty, interiorizace hodnot v charakteru
20.Postup k určitému cíli je: didaktická metoda
21.Fáze vyučovacího procesu probíhá v určitém sledu- optimální sled: 1/motivace 2/expozice 3/fixace 4/diagnoza
22.Vyberte vhodný didaktický prostředek pro zrakově postiženého: a/zvukové nahrávky, magnetofon, CD přehrávač b/speciálně upravené texty, modely
23.Napište, jaký typ rozhovoru používáme v rámci edukace? a/informativní b/edukační
24.Požadavky na sdělování informací jsou: a/jasné b/srozumitelné c/stručné d/citlivý při sdělování inf. e/informovat ve správný čas a na správném místě
25.V průběhu rozhovoru klademe otázky a/uzavřené b/otevřené
26.Z hlediska obsahu otázky dělíme na: a/věcné b/osobní