Regionální ekonomika a politika všechny přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Analýza konkurence, substitutů
Kdo jsou naši hlavní konkurenti?
V jakých vzdálenostech od místa realizace vašeho projektu se konkurenti nacházejí?
Jaké jsou jejich strategie?
Jaké jsou jejich cíle?
V čem jsou jejich přednosti a slabiny?
Segmentace, definování cílové skupiny
Kdo je naší cílovou skupinou?
Jaká je její velikost?
Jaký je předpokládaný nárůst cílové skupiny?
Analýza odhadu poptávky na základě primárních či sekundárních dat
primární data (sesbírána pro daný konkrétní účel, vlastní průzkum)
sekundární data (zjištěné dříve za jiných účelem, např. data Českého statistického úřadu, ministerstev, profesních organizací apod.)
Marketingový mix
produkt (popis výrobku či služby)
cena (za jakou cenu bude služba poskytována, poskytování zvýhodněných balíčků, slev apod.)
distribuce (u služeb se jedná o dostupnost a přístupnost cílovým skupinám, popis umístění služby apod.)
komunikace (propagace, podpora prodeje, public relations a osobní prodej)
3) Management projektu (součást studie proveditelnosti)
veškeré plánování, organizování, řízení a kontrolu všech procesů, organizačních jednotek a veškerých lidských zdrojů. Ve týmu by se měly vyskytnout hlavně osoby, v jejichž kompetenci bude např. řízení projektu, realizace výběrových řízení, účtování projektu, právní záležitosti, technické zabezpečení, kontrolní a dozorová činnost, publicita apod. V této oblasti lze řešit odpovědi např. na tyto otázky:
Které profese a v jakém počtu projekt ve svých jednotlivých fázích vyžaduje?
Jaká z činností bude řešena outsourcingem a které činnosti budou zajišťovat vlastní zaměstnanci pro každou etapu projektu?
Jak bude vypadat výsledná organizační struktura a uspořádání procesů?
Jaká vzniknou pracovní místa a jaké jsou jejich parametry (mzda, pracovní podmínky, ostatní benefity, povinnosti, požadovaná odbornost)?
Které činnosti budou zajištěny stávajícími zaměstnanci a které novými?
Jak proběhne získávání, výběr a samotné přijímání nových pracovníků?
Jakým způsobem budou pracovníci hodnoceni?
Jaká bude stanovena pracovní doba jednotlivých profesí?
Všechny činnosti v projektu rozděleny mezi členy týmu tak, aby byly jasně stanovené kompetence a odpovědnost členů, a to dle jednotlivých fází projektu. Rovněž můžete popsat, jak budou řešeny případné problémové situace, zastupitelnost, delegování pravomocí, jakým způsobem bude fungovat komunikace v týmu apod. Je velice vhodné organizační strukturu znázornit diagramem. Zkušenosti jednotlivých členů s danou činností v projektovém týmu můžete doložit životopisem a seznamem realizovaných projektů včetně popisu činností, kterou zde člen zastával.
4)Technické a technologické řešení projektu
Technické a technologické řešení je další kapitola ve studii proveditelnosti. Tato část by měla odpovědět například na tyto otázky:
Jaká technologie je použita v investiční fázi a jaká technologie tvoří podstatu provozu?
Jaké má daná technologie provozní výhody a nevýhody a proč je preferována?
Jak vysoké lze odhadovat investiční náklady?
Jaká je fyzická životnost projektu, resp. pořizovaných investic?
Kdy bude fakticky nutná reinvestice z technického hlediska?
Kdy začne vlivem opotřebení majetku narůstat provozní náročnost a v jaké míře?