Regionální ekonomika a politika všechny přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
zhodnotit různé varianty technického či technologického řešení, rozebrat jejich výhody a nevýhody (jak v investiční, tak v provozní fázi). Měli byste se vždy rozhodovat minimálně mezi 2 variantami realizace projektu a nakonec kapitoly zhodnotit, která varianta je pro projekt lepší.
5) Finanční plán
Finanční plán (součást studie proveditelnosti) se zpracovává u investičních projektů do 10 mil. Kč celkových výdajů na dobu 5 let provozu (u malých a středních podniků na dobu 3 let), u neinvestičních na dobu realizace projektu. U projektů nad 10 mil. Kč se zpracovává na dobu tzv. referenčního období (15 až 25 let dle typu projektu, informace naleznete v příloze č. 1 Metodického pokynu pro zpracování studie proveditelnosti a ekonomické analýzy).
Popis výdajů projektu v jednotlivých fázích (předinvestiční, investiční fáze) – detailní popis každé položky rozpočtu až do úrovně podpoložek, kdy u každé podpoložky bude uvedeno, co je v rámci ní nakupováno, za jakým účelem a jakým způsobem bylo dosaženo uváděných cen.
Popis zdrojů financování(krytí)projektu v jednotlivých fázích – popis zdrojů financování, které budou využity ke krytí výdajů projektu v jeho jednotlivých fázích, včetně bližších informací o každém zdroji (např. u úvěru jeho výše, úroková sazba, způsob výběru subjektu, splatnost, atd.). Každý zdroj krytí by měl být formou nepovinné přílohy doložen (např. výpisem z usnesení zastupitelstva o předfinancování, spolufinancování a krytí případné provozní ztráty, závazný úvěrový příslib, úvěrová smlouva, výpis z účtu apod.).
Plán průběhu příjmů a výdajů – obsahuje vyčíslení výše příjmů a výdajů v jednotlivých obdobích projektu. Do investiční fáze (tj. fáze přípravy a realizace) budou zahrnuty všechny způsobilé a nezpůsobilé výdaje projektu a bude vyžadováno jejich rozčlenění do čtvrtletí. Součástí sestavování plánu průběhu příjmů v investiční fázi bude také sestavení harmonogramu předkládání žádostí o platbu. U projektů vytvářejících příjmy je nutné zohlednit maximální výši dotace vypočtenou v souboru „Výpočet maximální výše dotace u PVP“. V provozní fázi budou příjmy a výdaje rozčleněny do let. Tato část finančního plánu je obsažena ve webové aplikaci Cost-benefit analýza (dostupná přes webové stránky www.dobra-rada.cz, profil 1 Připravuji projekt). Zpracování finančního plánu v této aplikaci je pro všechny typy projektů povinné (platí po 1.8. 2008, kdy bude aplikace upravena pro výběr režimu "projekty do 10 mil. Kč celkových výdajů včetně" a "projekty nad 10 mil. Kč celkových výdajů").
Plán průběhu cash-flow v jednotlivých fázích – na základě rozčlenění příjmů a výdajů do jednotlivých období bude sestaven plán průběhu cash-flow, kdy v investiční fázi bude tento plán zpracován v členění do čtvrtletí a v provozní fázi po letech. Tato část finančního plánu je obsažena ve webové aplikaci Cost-benefit analýza (dostupná přes webové stránky www.dobra-rada.cz, profil 1 Připravuji projekt). Zpracování finančního plánu v této aplikaci je pro všechny typy projektů povinné (platí po 1.8. 2008, kdy bude aplikace upravena pro výběr režimu "projekty do 10 mil. Kč celkových výdajů včetně" a "projekty nad 10 mil. Kč celkových výdajů").
Finanční udržitelnost projektu – slovní popis udržitelnosti projektu v investiční a provozní fázi na základě plánu průběhu cash-flow v těchto fázích zpracovaných v rámci předchozího bodu.
proplacené faktury budou uhrazeny ve výši odpovídající procentuální výši dotace (např. 92,5 % u veřejně prospěšných projektů) na účet zpětně po kontrole všech náležitostí žádosti o platbu. Doba, kdy vám finanční prostředky přijdou na účet, je závislá na správnosti předloženého monitorovacího hlášení se žádostí o platbu (doba proplacení se pohybuje od 40 pracovních dnů až po 125 pracovních dnů).