Regionální ekonomika a politika všechny přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Nové druhy materiálů
Vývoj betonové směsi nasycené elektronickými částicemi – vysílají varovné signály před hrozbou protržení nádrže přehrad
Kovové materiály se schopností samočinně zacelovat trhliny (pro lopatky trhlin)
Sendvičový papír s jednou vrstvou z černobílých buněk (výroba knih, které lze naplnit z elektronického zdroje)
Různé typy promítacích pláten
Vývoj tkaniny, která by reagovala na teplo/chlad (ochlazuje/zahřívá)
Mikroenergetika
Generátor elektřiny vestavěný do podpatku, podešve boty, košile atd. s elektronovými vlákny pro snímání elektrického pole lidského těla – pro napájení mobilu, PC
Nanotechnologie
- Manipulace s atomy, molekulami neživé hmoty (inspirováno genetikou pracující s živou hmotou)
Společné znaky
Minimalizace potřeby přírodních zdrojů
Omezení znečišťování přírody
Překonání limitujících omezení
Přednáška
Regionální politika
Příprava projektu
Základní východiska
Nutnost pečlivé přípravy
Zpracování projektového záměru (abstraktu projektu)
Neustálé konzultace s administrátorem dotace (i to se hodnotí při hodnocení projektu)
Kvalitní příprava ulehčí hodně práce při realizaci projektu (předcházení případným problémům)
Audit dotačních možností (26 operačních programů)
Specifika jednotlivých operačních programů
Příprava projektu:
Základní dokumenty:
Výběr a prostudování konkrétního operačního programu
Doplňující dokument ke každému operačnímu programu – Prováděcí dokument operačního programu
Text konkrétní výzvy týkající se dané prioritní osy (respektive oblasti podpory)
počáteční vzdělávání,
terciární vzdělávání a věda a výzkum,
další vzdělávání,
technická pomoc
Výzva (určuje termín, kdy je nutno projekt odevzdat se všemi náležitostmi, zpravidla 45 dní)
Nedodržení termínů/pokladů/náležitostí – zpravidla vyřazení projektu
Variantou je možnost kontinuální výzvy (OP CZ-P)
1) Definice záměru
Definice záměru by měla obsahovat odpovědi na otázky:
Proč je nutné projekt realizovat?
Pro koho je projekt určen?
Čeho chcete v projektu dosáhnout?
Jakým způsobem chcete dosáhnout cílů projektu?
Jaké aktivity chcete v projektu realizovat?
Kdo bude plánované aktivity realizovat?
2) Marketingová analýza
Cílem marketingové analýzy (součást studie proveditelnosti) je prokázat potřebnost a využitelnost předmětu projektu. Marketingová analýza by měla obsahovat:
(při hodnocení projektů – posuzování marketingové analýzy – vypovídá o potřebnosti a využitelnosti projektu)
Analýza makroprostředí
ekonomické prostředí (např. kupní síla, struktura výdajů, průměrná mzda, míra nezaměstnanosti, inflace, úrokové sazby, životní náklady atd.)
politicko-právní prostředí (soustava zákonů, vyhlášek a předpisů, které váš projekt ovlivňují)
demografické prostředí (např. velikost populace, geografické rozložení, hustota, trendy v mobilitě, věkové rozložení, porodnost, rasová, etnická či náboženská struktura atd.)
technologické prostředí (nutnost sledovat technologický vývoj)
přírodní prostředí (např. přírodní zdroje, klimatické podmínky, znečištění životního prostředí atd.)
sociálně-kulturní prostředí (např. spotřební a nákupní chování, poptávka, role náboženství, rodiny, národní tradice atd.)
Příprava projektu