Marketing test
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
a) Reklama
b) Segmentace trhu
-
Publicita
-
Osobní prodej
16. Které, z následně uvedeného, není krokem v procesu marketingového výzkumu:
-
Studium současné situace
-
Výběr výzkumných metod
-
Sběrem dat
d) Implementace rozhodnutí
17. Výrobce slíbí zprostředkovateli, že pokud odebere od něj během příštího kalendářního čtvrtletí alespoň 100 000 ks výrobků, získá od něj jako bonus horské kolo, Tento výrobce se snaží na zprostředkovatele působít prostřednictvím;
-
nátlaku
-
ručitelského vlivu
-
právního vymáhání
-
prémie
18. Pokud firmy provádějí analýzu demografického prostředí, analyzují:
-
tempo růstu populace
-
strukturu
-
geografické přesuny obyvatel
-
věkovou strukturu obyvatel
19. Kupní chování, kdy zákazník není na koupi příliš zainteresován, ale uvědomuje si rozdíly mezi značkami, se označuje jako:
-
komplexní kupní chovám
-
kupní chování hledající rozmanitost
-
disonančně-redukční kupní chování
d) zvykové kupní chování
20. Strategie rychlého pronikání je vhodná, pokud jsou splněny následující
předpoklady:
-
trh má omezenou velikost
-
kupující jsou citliví na ceny
-
trh si neuvědomuje daný výrobek
-
konkurence není nebezpečná
21. Nízké náklady nu zákazníka a vysoký zisk jsou typické pro fázi životního cyklu
výrobku.
-
zavádění
-
růstu
-
zralosti
-
poklesu
22. K charakteristikám marketingu vztahů patři:
-
orientace na vlastnosti výrobku
-
dlouhodobý časový horizont
c} intenzivní kontakt se zákazníkem
d) velký důraz na službu zákazníkovi
23. K výhodám televize jako reklamního média patří:
-
nabízí zvuk, obraz a pohyb
-
široký dosah
c) vysoké náklady
d) volitelnost příjemců.
24- „Komplexní, systematické, nezávislé a periodické zkoumání marketingového prostředí, cílu, strategie a aktivit firmy s cílem určit problémové oblasti a marketingové příležitosti a doporučil plán opatření pro zlepšení marketingových výsledků firmy" je definicí:
-
marketingového výzkumu
-
marketingového informačního systému
-
marketingového plánovaní
-
marketingového auditu
25, Poptávka, která se na trhu vytvořila a prozatím není uspokojena žádným z nabízených produktů, se označuje jako:
-
neexistující
-
přebraná
-
latentní
-
iracionální
26. Jaké typy referenčních skupin ovlivňujících chování spotřebitele znáte? Kulturní,společenské,osobní,psychologické
- primární (rodina, přátelé), sekundární (učitelé, spolužáci)
PRIMÁRNÍ
SEKUNDÁRNÍ
ASPIRAČNÍ
DISOCIAČNÍ
ČLENSKÉ
NEČLENSKÉ
27. Vyjmenujte 5 základních kupních rolí:
iniciátor: |jako první navrhuje něco koupit
ovlivňovatel: svými názory ovlivňuje kupní rozhodování
rozhodovatel: učiní konečné rozhodnutí o koupi
kupující: provede vlastní nákup
uživatel: používá koupený výrobek nebo službu
Co nepatří mezi primární zdroje při prodeji nových misek, firma zavedla že k hotové polévce bude dodávat misku, takže zaměstnanci nepotřebují nádobí. V mikrovlnce přímo ohřejí.
a) demografické rozdělení obyvatelstva
b) podle příjmových skupin
c) počty lidi kteří jsou schopni si ohřát jídlo v práci
d) kolik lidi kupuje hotové polívky v obchodech