Nákupní marketing zkouška
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
výzkum dodavatelů (nákupní výzkum trhu),
volba dodavatele,
komunikace v průběhu projednávání dodávek a kontraktace,
komunikace od uzavření kontraktu do logistické realizace dodávky,
komunikace po realizaci dodávky,
hodnocení dodavatele a rozhodování o dalším odběratelsko-dodavatelském vztahu.
V nákupním komunikačním mixu se uplatňují známé nástroje marketingového komunikačního mixu, mají však odlišný význam. (Vaštíková 2007)
Na prvním místě se využívá osobní prodej a nástroje přímého marketingu. Do oblasti osobního prodeje můžeme zařadit i internetové obchodování typu B2B (dodavatel- odběratel na průmyslových trzích).
Z nástrojů podpory prodeje jsou nejvýznamnější slevy. Dalším velice významným nástrojem této skupiny jsou výstavy a veletrhy, které mají nejdůležitější pozici hned po osobním prodeji.
Své uplatnění neztrácí ani reklama, zejména inzeráty v odborných časopisech a reklama na internetu. Při vlastním obchodním jednání se využívá i reklamních dárků tzv. 3D reklama.
Při úsilí o získání co největší publicity a budování dobré image firmy se nejvíce využívá možností nástrojů public relations - (odborné konference, výroční zprávy, tiskoví mluvčí, sponzoring, lobování, marketing událostí apod.).
Vysvětlete stručně podstatu brainstormingu, uveďte, k čemu se používá-
Brainstorming je expertní metoda zaměřená na generování co nejvíce nápadů na dané téma, protože týmovou spoluprací je možno získat větší počet nápadů než od izolovaných jednotlivců. Nejčastěji se využívá v managementu a podnikání, při hledání optimálních postupů či v prognostice. Volně se překládá i jako burza nápadů. Výhodou je rychlost a operativnost, má často sloužit jen pro překlenutí oblastí, které zatím nedovedeme analyzovat kvantitativními prognostickými metodami.Brainstorming zpravidla probíhá ve skupině, která nepřesahuje dvacet členů, a představuje rychlou diskuzi, řízenou podle stanovených pravidel.
K nim patří:
experti by měli mít podobné společenské postavení a podobnou úroveň vzdělání,
diskuze musí probíhat v klidném, přátelském prostředí a v ovzduší uvolněnosti, neformálnosti a optimismu,
účastníci by neměli diskutovat mezi sebou,
úspěch diskuze je ovlivněn formulací otázek,
není vhodné zařazovat do týmu skeptiky,
přednesené nápady se anonymně zaznamenávají,
konečné formulace a evaluace diskuze provádí jiná skupina odborníků podle písemného záznamu.
Znázorněte tradiční dodavatelský řetězec ( uveďte, z jakých článků se skládá) a uveďte, co mezi jednotlivými články proudí.
Dodavatelský řetězec- Tradiční dodavatelský řetězec je definován jako vícestupňový systém dodavatelů výrobců, distributorů, prodejců a zákazníků. Mezi stupni dodavatelského řetězce v obou směrech proudí materiálové, finanční, informační a rozhodovací toky.