Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Nákupní marketing zkouška

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (58.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  • výzkum dodavatelů (nákupní výzkum trhu),

  • volba dodavatele,

  • komunikace v průběhu projednávání dodávek a kontraktace,

  • komunikace od uzavření kontraktu do logistické realizace dodávky,

  • komunikace po realizaci dodávky,

  • hodnocení dodavatele a rozhodování o dalším odběratelsko-dodavatelském vztahu.

V nákupním komunikačním mixu se uplatňují známé nástroje marketingového komunikačního mixu, mají však odlišný význam. (Vaštíková 2007)

Na prvním místě se využívá osobní prodej a nástroje přímého marketingu. Do oblasti osobního prodeje můžeme zařadit i internetové obchodování typu B2B (dodavatel- odběratel na průmyslových trzích).

Z nástrojů podpory prodeje jsou nejvýznamnější slevy. Dalším velice významným nástrojem této skupiny jsou výstavy a veletrhy, které mají nejdůležitější pozici hned po osobním prodeji.

Své uplatnění neztrácí ani reklama, zejména inzeráty v odborných časopisech a reklama na internetu. Při vlastním obchodním jednání se využívá i reklamních dárků tzv. 3D reklama.

Při úsilí o získání co největší publicity a budování dobré image firmy se nejvíce využívá možností nástrojů public relations - (odborné konference, výroční zprávy, tiskoví mluvčí, sponzoring, lobování, marketing událostí apod.).

  1. Vysvětlete stručně podstatu brainstormingu, uveďte, k čemu se používá-

Brainstorming je expertní metoda zaměřená na generování co nejvíce nápadů na dané téma, protože týmovou spoluprací je možno získat větší počet nápadů než od izolovaných jednotlivců. Nejčastěji se využívá v managementu a podnikání, při hledání optimálních postupů či v prognostice. Volně se překládá i jako burza nápadů. Výhodou je rychlost a operativnost, má často sloužit jen pro překlenutí oblastí, které zatím nedovedeme analyzovat kvantitativními prognostickými metodami.Brainstorming zpravidla probíhá ve skupině, která nepřesahuje dvacet členů, a představuje rychlou diskuzi, řízenou podle stanovených pravidel.

K nim patří:

  • experti by měli mít podobné společenské postavení a podobnou úroveň vzdělání,

  • diskuze musí probíhat v klidném, přátelském prostředí a v ovzduší uvolněnosti, neformálnosti a optimismu,

  • účastníci by neměli diskutovat mezi sebou,

  • úspěch diskuze je ovlivněn formulací otázek,

  • není vhodné zařazovat do týmu skeptiky,

  • přednesené nápady se anonymně zaznamenávají,

  • konečné formulace a evaluace diskuze provádí jiná skupina odborníků podle písemného záznamu.

  1. Znázorněte tradiční dodavatelský řetězec ( uveďte, z jakých článků se skládá) a uveďte, co mezi jednotlivými články proudí.

Dodavatelský řetězec- Tradiční dodavatelský řetězec je definován jako vícestupňový systém dodavatelů výrobců, distributorů, prodejců a zákazníků. Mezi stupni dodavatelského řetězce v obou směrech proudí materiálové, finanční, informační a rozhodovací toky.

Témata, do kterých materiál patří