Nákupní marketing zkouška
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Charakterizujte nákup v jeho širším pojetí
Nákup podniku je soubor činností souvisejících se stanovením potřeb materiálových zdrojů na zabezpečení předmětu činnosti podniku, spojených s jejich obstaráváním, dopravou, příjmem, distribucí vstupů (skladové hospodářství), řízením zásob a případnou jejich úpravou před předáním do výroby, kontrolou a reklamací nekvalitních vstupů.
Uveďte základní typy B2B trhů a jejich stručné vymezení+příklady
Trhy výrobců- průmyslový trh (zemědělství, lesnictví, rybolov, výrobci spotřebního zboží, výrobci komponent, výrobci strojů, zařízení)
Obchodní trh – trh spotřebitelů ( maloobchod, velkoobchod, distribuce)
Trh institucí – (vládá vláda a místní samosprávy, neziskové instituce , vzdělávání,
sociální služby, charita,…)
Co je to elektrické tržiště a k čemu slouží
-Mnoho obchodů na trhu B2B je uskutečňováno prostřednictvím otevřených elektronických tržišť. Pojem „elektronické tržiště“ vychází ze samotného pojetí pojmu „tržiště“, za které se považuje budova, vymezený prostor, kancelář, instituce atd., jež se využívají pro uskutečňování obchodních transakcí a monetárních směn.
E-tržiště je ve své podstatě virtuální místo, kde se střetává poptávka mnoha odběratelů s nabídkou mnoha dodavatelů. Na elektronickém tržišti stejně jako na tržišti klasickém dochází k nejrůznějším jednáním mezi dodavateli a odběrateli, která vedou k uzavírání konkrétních obchodů.
Elektronická tržiště patří mezi nejmodernější aplikace elektronického obchodování typu B2B. Fungují prostřednictvím internetu a slouží ke shromažďování nabídek a poptávek různých subjektů s cílem uzavřít obchod. Jedna z největších výhod e-tržišť je, že umožňuje současné shromáždění několika prodávajících a kupujících na jednom virtuálním centrálním tržišti.
Rozhodování o nákupu prochází několika postupnými fázemi. Vyjmenujte tyto základní fáze(kroky) nákupního procesu organizací
Klíčové fáze nákupního procesu organizací:
Rozpoznání problému
Obecný popis potřeby
Specifikace produktu
Hledání dodavatelů
Vyžádání nabídek
Výběr dodavatelů
Specifikace objednávkové rutiny
Hodnocení výsledků
Uveďte členění nákupního marketingového mixu na 4 skupiny marketingových nástrojů- dílčí marketingové mixy
Informační a komunikační mix
výrobkový mix a mix služeb
cenový a kontraktační mix
logistický a dodávkový mix
Uveďte pořadí základních nástrojů marketingové komunikace, tak jak se v oblasti nákupního marketingu používají.
Komunikační mix je relativně samostatný, sestává ze známých nástrojů marketingové komunikace a všechny komunikační aktivity vycházejí z dokonalé znalosti dodavatelů.
V rámci komunikačního mixu se uskutečňuje: