Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




1. Základní manažerské funkce a procesy (plánování, rozhodování, kontrola)

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (22.61 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. Identifikace problému

  2. Analýza problému

  3. Stanovení kritérií hodnocení

  4. Tvorba variant řešení

  5. Výběr varianty a její realizace

  6. Kontrola

Úrovně managementu a rozhodovací problémy

  1. Top Management

  • nestrukturované problémy

  • málo četné a složité problémy

  • jsou spojeny s riziky a nejistotami

  1. Střední Management

  • kombinace strukturovaných a nestrukturovaných problémů

  1. Management první linie

  • řeší strukturované, často se opakující problémy

Metody rozhodování:

  1. Rozhodovací stromy – rozhodování mezi několika variantami

  2. Brainstorming – kolektivní generování co nejvíce nápadů na dané téma

  3. Brainwriting – nápady jsou psány na papír individuálně, následně předán dál

  4. Myšlenkové mapy – brainstorming graficky znázorněn

  5. Paretova analýza - vychází z Paretova pravidla nerovnováhy 80/20 (80% následků je tvořeno 20% příčin)

  6. Diagram příčin a následků = diagram rybí kosti, zobrazuje příčiny a následky

Bariéry rozhodování

  • subjektivní bariéry – omezená schopnost manažera řešit složité problémy

  • objektivní bariéry – nepřesnost pravomocí, nedostatečná kvalita informační základny

Vedení

= ovlivňování lidí tak, aby jejich činnost přispívala k dosažení cílů podniku

Kontrola

= zabývá se ověřováním / měřením vykonané práce

  • úzce spojena s plánováním

  • účel – monitorovat, hodnotit a ovlivňovat organizační chování

podstata - kritické zhodnocení reality s ohledem na řídící záměry

jaká by kontrola měla být:

  • efektivní

  • žádné zbytečné opakování

  • eticky přijatelná – neovlivňovala negativně motivaci zaměstnanců

Kontrolní proces

  1. dohled – zajišťuje správné vykonávání aktivity

  2. srovnávání – srovnává očekávané a skutečné výsledky

  3. nápravu odchylek

    1. okamžitá – přesčasová práce

    2. zásadní – prevence budoucích odchylek

  4. ovlivňování budoucích rozhodnutí

Kontrolní systém organizace

= soubor vzájemně propojených kontrolních činností, které slouží k monitorování a hodnocení chování v organizaci a podporují dosahování organizačních cílů

Subjekty kontroly

  • interní kontroloři - kontrola jako náplň práce

    • vedoucí pracovníci - kontrolují vlastní činnosti

  • externí kontroloři – provádí kontrolu zvenčí na základě zákonných požadavků

    • auditoři

Metody kontroly

  • běžná vnitřní kontrola

  • audit

    • interní – vyškolení zaměstnanci podniku

    • externí – kvalifikovaní externí pracovníci -> certifikát

  • controlling

  • automatická kontrola – pomocí technologií

Témata, do kterých materiál patří