Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Error correction - přednáška

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (766.67 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Errors 
 are unacceptable forms which the students 
regularly make because they do not know the 
rules or have internalized them wrongly. 
Mistakes 
 are slips which students could in fact have 
avoided with little or more thought.  
(Ur, P 2012) 
 
 

Types of mistakes 

1. ´slips´ (slips of the tongue) – mistakes which 
students/pupils can correct themselves; 
2. ´errors´ - mistakes which they cannot correct 
themselves, and which therefore need 
explanation; 
3. ´attempts´- a pupil tries to say something but 
does not yet know the correct way of saying it.  
(Julian Edge, 1989 in Harmer, 2006, 99) 

2 basic causes for errors 

L1 interference – influence of the mother 
tongue on the target language acquisition - 
concerning the phonological systems of L1 and 
L2, the lexicon, grammar; 
Developmental errors – occurring with the FL 
learner as well as children learning their MT 
(e.g. *They comed; *He goed); 
(Harmer, 206, 99-100) 

Assessing student performance 

Teacher assessing students  
explicit –e.g. That was really good.  
implicit  -e.g.  during a drill we pass on to the next 

student without making any comments or 

correction 
• Praising 
• Comments – good, not quite right,  
Marks and grades 
Reports 
Students assessing themselves 

Feedback during oral work 

This depends on the main objective of speaking 
activity: 
accuracy:  
showing incorrectness- repeating, echoing, 
statement and question, expression, hinting, 
reformulation 
getting it right  
fluency:  
need to  respond to the content not just the 
language form 
gentle correction,  recording mistakes, after event 

Correction may and may not include: 
clarification  
re-production of the correct form  
(Always insist on correct pronunciation – do not 
let the learners get by with a wrong form! Richterová, 

2015 

). 

The correction should always be encouraging 
and tactful!                                  (Ur, 1996) 

Témata, do kterých materiál patří