Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Error correction - přednáška

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (766.67 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Ideas for indicating/correcting errors: 

• Tell the pupils that there is an error.  
• Use facial expressions: surprise, frown, raised 

eyebrows..). 

• Use a gesture combined with a facial 

expression. 

• Use finger correction.  
• Repeat the sentence up to the error.  
• Echo the sentence with changed intonation or 

stress. 
 

• Ask a question.  
• Ask one word questions? 
• Draw a timeline on the board.  
• Write the problem sentence on the board for 

discussion. 

• Exploit the humour in the error. 
• etc.  
• (see the DVD presentation – Scrivener, 2011) 

Feedback on written work 

Traditional way (all mistakes underlined with a 
red pen, the general tone of T´s comments 
negative) may be perceived as discouraging; 

There exist options for getting the learners to 
look at each other´s work  and evaluate it; 
however, many learners will expect the teacher 
to look at their work (+ may feel let down if only 
evaluated by other students);  

•  

Constructive comments in the margins or 
under the text – when we expect another 
draft; 

• With the final product – say what you liked 

and what the learner might do better next 
time; 

• Another way – show alternative ways through 

re-formulation;  

• Use coding (e. g. ´S ´ for spelling); 
• Use the technique of focusing (to avoid over-

correction give feedback on a particular 
aspect of language – e.g. spelling (tell the 
pupils in advance!)                  (Harmer, 2006, 112) 
 

Variations on traditional teacher 

marking by Jim Scrivener: 

• Use a green pen. 
• Discuss the marking criteria with the learners. 
• Write the correct answers in the margin. 
• Use correction codes in the margin. 
• Underline all errors of one type.  
• Write a letter in reply.  
• Write nothing. Discuss the work with the 

individual learner.  
 

• Only write a comment on the meaning and 

message of the piece.  

Témata, do kterých materiál patří