Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




theory of learning and learner variables

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (881.82 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Compensation 

strategies

Guessing 

intelligently

Overcoming 

limitations in 

speaking and 

writing

Oxford, 1990:17

Metacognitive strategies- CAE

Metacognitive 

strategies

Centering

your learning

Arranging and 

planning your 

learning

Evaluating 

your learning

Oxford, 1990:17

Affective strategies - LET

Affective 

strategies

Lowering your 

anxiety

Encouraging 

yourself

Taking 

emotional 

temperature

Oxford, 1990:17

Social strategies -ACE

Social 

strategies

Asking 

questions

Cooperating 

with others

Empathizing 

with others

Oxford, 1990:17

Motivation

• what drives the learner to achieve a goal;
• one of the key factors determining the success in 

LT/LL;

• many models ; basic division:
• intrinsic motivation (from within the individual:

love of the subject matter, enjoyment, desire to 
feel better);

• extrinsic motivation (requirements, pay rise, 

travel, grades, passing exams);

Motivation

• Integrative – the desire to identify with and 

integrate into the target-language culture

• Instrumental-learn for purposes of study or 

career promotion ( Gardner and Lambert 1972)

Recommendation

Do• Diagnose learner‘s need, 

interests, learning styles

• Provide a range of different 

activity types, topics

• Offer choices, involve 

learners in making decisions

• Help learners make best of 

their learning styles

• Teach specific strategies to 

improve learning

Don‘t• Treat learners as if they were 

all the same

• Use the same approach all the 

time, e.g. To teaching 
grammar or practising vocab

• Use course book all the time
• Expect learners to work 

comfortably at the same pace 
and rhythm

• Everyone learns the same way 

as you do

• Resources:
• Council of Europe. Common European Framework of 

Reference for Languages: Learning, Teaching, assessment 

(2001). Cambridge: CUP.

• Harmer, J. (2002). The Practice of English Language 

Teaching. Harlow: Longman.

• Harmer, J. (2008). How to teach English. Harlow: Longman.
• Oxford, R.L. ( 2001) Language learning styles and strategies. 

In Celce-Murcia, M. Teaching English as a Second or Foreign 

Témata, do kterých materiál patří