Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




6. Romantická hudba a národní školy (poznámky)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (273.21 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

další

• Symfonické básně: Psyché, Prokletý lovec

Vincent d´Indy – symfonické básně s názve Valdštýnská triologie – podle Schillera

Camille Saint – Saens

• programní svita – Karneval zvířat

Gabriel Faure

• směřoval k impresionismu
• orchestrální svita Pelleas a Mellisanda

Rakousko

Gustav Mahler

• význam v tvorbě písňové a symfonické
• vychází z Beethovena a Wagnera
• vytváří typ symfonického písňového cyklu
• Písně potutelného tovaryše
• Symfonie (9) – písňové symfonie, motivická souvislost s písňovými cykly
• Nejznámější: 1. (tovaryš), 8. symfonie tisíců (rozsáhlá)

Německo

Richard Strauss

• význam v tvorbě orchestrální a operní
• navázal na Berlioze (hlavně instrumentálně)
• velká zvuková barevnost, naturalistické náměty
• Symfonické básně (8): Tak pravil Zarathustra, Don Quijote, Don Juan
• Opery: Elektra, Růžový kavalír
• symfonie – Sinfonia domestica, Alpská symfonie

Max Reger

• kompozičně vyšel z J. Brahmse• největší význam má v tvorbě varhaní• pro varhany: Fantazie na téma BACH

Itálie

Ferrucio Busoni

• významný klavírní virtuos• přispěl ke vzniku neoklasických tendencí• opera Harlekýn a Doktor Faust

Romantická hudba a národní školy – pracovní list

1. Která inspirace z níže uvedených není typická pro romantismus?

a. orient
b. lidová kultura
c. katolická víra

2. V období romantismu dochází k velkému růstu vlastenectví, díky tomu se zakládaly

tzv…?

a. národní opery
b. národní písně
c. národní školy

3. Který z níže uvedených skladatelů nepatří do tzv. Mocné hrstky?

a. M. P. Musorgský
b. P. I. Čajkovský
c. N. Rimský Korsakov

4. Prodaná nevěsta byla první českou národní…?

a. operou
b. písní
c. symfonií

5. Českou národní školu tvořily…

a. F. Škroup a B. Smetana
b. A. Michna a A. Dvořák
c. B. Smetana a A. Dvořák

6. Dílo M. P. Musorgského je tzv…

a. programní předehra
b. taneční svita
c. programní předehra

7. Mazurka, je tanec jakého původu?

a. ruského
b. polského
c. českého

8. Přehnaný divadelní efekt a velké hlasy, jsou znakem, kterého druhu romantické opery?

a. italské opery buffy
b. velké francouzské opery
c. francouzské lyrické opery

Témata, do kterých materiál patří