Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




fotka

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (782.24 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

• 

Šachtový hledáček: např. zrcadlovka, stranově převrací,  

• 

Průhledový hledáček: dva nestejně velké rámečky, které nám přibližně vymezí, co chceme fotit 

Zaostření: 

• 

autofocus- 

automatické zaostření, uprostřed hledáčku menší pole,  

• 

manuální- dokud to nevidíme ostré, nebo dokud se nepřekrývají dva rámečky, točíme 

Závěrky: = 

mechanismus,  který  umožní  na  definovanou  dobu  vniknutí  světla,  přičemž  musí  být  nastavena  správná  clona 

(podobná konstrukce jako u rolety) 
typy závěrek: 

centrální závěrky- jsou součástí objektivu, jsou tišší, jednodušší a rychlejší 

štěrbinová  závěrka-  těsně  před  filmem,  díra  o  velikosti  exponovaného  políčka,  je  složitější,  dnes  jsou  štěrbinové 

téměř všechny (v každém objektivu by musela být závěrka) 
expoziční automatiky:  
vyhodnocují světlo dopadající do  objektivu, dělíme na  clonovou (s prioritou clony,  značí se A v kroužku- nastavíme 
clonu a čas dojede) a časovou (nastavíme čas, dojede clona, značíme S v kroužku) 

16. Konstrukce těla fotografického přístroje: 

Druhy digi. P

řístrojů: 

pevným  tělem;  s měchovým  tělem;  zrcadlovky  (pravé  x  nepravé  –  el.  Hledáček);  kompakt;  s průhledovým 

hledáčkem; bez hledáčku – pouze display 
Konstrukce těla přístroje: 

• 

pevné tělo a objektiv se posunuje horizontálně- drtivá většina foťáků 

• 

technické kamery, souvisí s šiftováním, SHIFT je focení architektury, kdy se linie nezbíhají, ale v polovině 
se narovnávají 

17. Digitální fotografické přístroje, princip vzniku digitálního obrazu: 

místo světlo-citlivé vrstvy filmu se nachází světlo-citlivý čip. 

čip: - 

rozdělený do řádků a sloupců na pixely, které nesou informaci o barvě a poloze → 1 pixel = 1 barevný bod 

Témata, do kterých materiál patří