Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




15. Znaky a symboly moderni civilizace

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (50 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Unifikace masové kulturu umocňovaná masovými medii, ale vede část populace – většinou patrioticky orientované – k návratu k folklórním tradicím a ze strany správních orgánů nezvýšené pozornosti věnované národnímu kulturnímu dědictví (ať ž v jakékoliv – tzn. i duchovní – podobě).

Inflace informací

Masová média

Masovost médií a jejich vliv na rozhodování politiků rovněž nejsou charakterem dnešní doby (Hutečka. Generál a jeho novináři.) Schopnost médií akcentovat nejpalčivější problémy veřejnosti a využívat davovou psychologie se v současnosti povýšila na skutečné umění, které je schopno přes noc přesvědčit podstatnou část veřejnosti a vnuknout mu jakkoliv absurdní přesvědčení.

Díky masovým mediálním kampaním se lidé stávají úspěšnými jak v showbussinessu tak v politice. Bankovní a ekonomický sektor – pravděpodobně pro naprostou nezbytnost kvalifikace v příslušném oboru – zůstává ale mediální kampaní netknutý a jen pasivně využívá masová média = většinou pouze jako prostředek pro prezentování masové kampaně.

Nesčetné množství domácích i zahraničních TV- i Radiostanic, které lze z domova sledovat poskytuje obrovské množství informací (často naprosto protichůdných, nebýt jazykové bariéry pravděpodobně by byl názor té časti populace, která soustavě sleduje dění ve světě díky TV stanicím jako Al Jazira (Saudskoarabská televizní stanice) nebo CCTV (Čínská veřejnoprávní televize) poněkud odlišný, otázkou zůstává zda bohu díky nebo bohu žel ).

Manipulace TV stanic s informacemi tiskových kanceláří nakládá ještě poměrně korektně (i když názory na různé TV s.r.o. se v tomto ohledu podstatně liší). Ovšem v porovnání s denním tiskem boulevardového typu je nutno tuto skutečnost objektivně přiznat. Paradoxní je, že v rámci liberalizace médií se redaktoři těchto neseriózních periodik jen snaží reagovat na poptávku širokého spektra veřejnosti.

Internet

Je kapitolou sám pro sebe a pokud byla v předchozím odstavci nastíněna inflace informací v konvečních médiích platíte to o internetu 1000ci násobně. Bez jakékoliv hierarchické struktury a korektury jsou zde uložena data jejichž objem je naprosto neodhadnutelný (čísla budou zcela jistě více než 20timístná).

Legálnost množství dat na internetu je rovněž sporná (široké spektrum „relativně neškodného“ neziskového šíření hudebních a filmových dat až po šíření dětské pornografie atd.)

DŮSLEDKY: internet je něco, co lze efektivně využívat ale vůbec nelze efektivně zhodnotit.

Dopady médií na ekonomiku, politiku (bezpečnost) a kulturu

Média – především ta, která reagují na přání většiny populace – dokáží zveřejňováním výsledků neseriózních / neodborných odhadů rapidně zvýšit nebo snížit prodej konkrétního artiklu, podobně zveličování důsledků špatného rozhodnutí předních politiků země, může vést až k vyvolání hlasování o nedůvěře vládě.

Témata, do kterých materiál patří