Artefaktuální archeologie a další
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
úloha individua a proto také na stejné podměty nepřichází vždy stejná odpověď
v životě je spíše než obecné daleko běžnější to odlišné a zvláštní
materiální kulturu považuje Hodder za text v němž se jeho „četbou“ snaží zjistit symbolický význam artefaktů
kritika postprocesualismu
- svědectví archeologických pramenů posoudí až na hranici únosnosti, interpretace se stává volnou
imaginací bez vztahu k realitě
- symboly jsou sice součástí života jedinců i skupin, ale jejich význam je obtížné interpretovat u živých
kultur natož u neživých
B, Nový pohled na minulost přírodních národ- dějiny byly psány z pozice koloniálních nebo
dominantních národů
- názor že by si přírodní národy měli napsat svou
historii sami
C, Feministické hnutí v archeologii- žádá objektivnější posouzení úlohy žen v minulosti
- 1990 - konference v Anglii
- do feministické sekce neměli muži přístup
D, Radikální směr- snaha mladých se blýsknout
- popularita všech názorů v archeologii
- angažovanost archeologie (v politice, společnosti) ovlivňování společnosti
- populační ideologii kapitalismu (levicové zaměření)
- ovládá gerontokracie (vláda starců)