Body art, performance atd.
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
body art
na konci 60. let
užívá tělo jako vyjadřovací prostředek, zkoumá limity těla a vystavuje ho náročným, extrémním situacím
díla často záměrně vyvolávají pocit ohrožení, šokují, vyvolávají extrémní citové reakce
reakce na neosobnost konceptu a minimalismu
na rozvoj body-artu silně zapůsobilo feministické hnutí - zkoumání ženské identity, vlastního těla, ženské anatomie (Schigeko Kubota - vaginální malba, Carolee Schneeman - vaginální svitek)
Vitto Acconci - podroboval své tělo "očividně racionální" režimům - Step Piece (1970) stoupá na půlmetrovou stoličku v rytmu 30x za minutu až do úplného vyčerpání. Trademarks - zakousl se do stehna a tuto značku reprodukoval inkoustem. Following piece - sledoval náhodné lidi na ulici. Úrodná půda - masturbuje v galerii pod rampou po kterých chodí diváci - do reproduktorů vyluzuje zvuky a říká své fantazie o návštěvnících - reciproční výměna s divákem
Chris Burden - vystavuje své tělo náročným a nebezpečným zkouškám. Přikovaný - 1974, ukřižován na autě (Beatle), 5 dní strávil zavřený ve skříňce na zavazadla, plazil se střepy, nechal si prostřelit paži. Divák se stává svědkem, ale i voyeurem.
Joseph Beuys - Mám rád Ameriku a Amerika má ráda mě - týden obýval galerii v NY společně s kojotem
Lynda Benglis - 1976 uvěřejňuje jako celostránkovou reklamu svou nahou fotku v slunečních brýlích s umělým ztopořeným penisem, který drří v ruce a má ho zastrčený do vagíny. Ostatní práce jsou však spíše v duchu antiformy