Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




dílčí úkoly z Náslechové praxe

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (78.4 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Zpočátku jsem vnímala organizaci odborné praxe jako velmi náročnou. Měla jsem dojem, že skloubit větší počet studentů s množstvím výkonů a zároveň zvládat rychlý a specifický chod neurochirurgického oddělení je téměř nemožné. Postupem času – během těch tří týdnů – jsem si ale uvědomila, že pokud je práce dobře zorganizovaná, má jasné vedení a oporu v týmu, je možné zvládnout i náročnější situace. Přesto k této roli přistupuji s velkým respektem a vnímám, že pro její zvládnutí je nezbytná další praxe přímo v prostředí nemocnice jako všeobecná sestra.

Velkým přínosem pro mě bylo také hodnocení žáků – měla jsem příležitost je zkoušet, sledovat jejich výkony, znalosti i přístup. Získala jsem tak vlastní představu o tom, jak hodnotit objektivně, ale zároveň citlivě s ohledem na psychiku studentů. Uvědomila jsem si také, jak náročné je koordinovat nejen dění na oddělení, ale i samotné žáky – hlídat časy, přítomnost, průběh výkonů a individuální přístup.

Praxe mi umožnila nahlédnout na prostředí z pohledu sestry, studenta i vyučující zároveň. Byla jsem například na neurochirurgickém oddělení, kde jsem jako studentka nikdy předtím nebyla, a naopak jsem se vrátila i na IGEK, kde jsem jako středoškolačka absolvovala svou vlastní praxi – což pro mě bylo do určité míry nostalgické…

Negativně bych hodnotila snad jen chvíle, kdy nebyla navázána dobrá spolupráce mezi personálem a školou – takové prostředí pak není pro nikoho komfortní. Dále jsem si uvědomila, jak důležitá je kontrola u žáků, kteří mají tendenci zapomínat či ztrácet pozornost – je třeba je víc hlídat a podporova (bohužel i u 4. ročníku bylo potřeba hlídat základní aktivity)

Celkově praxi hodnotím velmi pozitivně – umožnila mi nahlédnout do nové role, posílila moje odborné znalosti i jistotu v komunikaci, znovu jsem si zopakovala důležité teoretické i praktické dovednosti a především jsem si vyzkoušela, jaké to je vést skupinu žáků v reálném prostředí zdravotnického zařízení.

Úkol č. 3

ZÁZNAM ČINNOSTÍ Z ODBORNÉ PRAXE

Datum 11. 3. 2025 Oddělení Neurochirurgie Ošetřovatelský výkon / aktivita Měření glykémie Pedagogická reflexe výkonu / zkušenosti / podněty Studentka si nebyla jistá, který prst je vhodný k odběru krve. Vysvětlila jsem jí, že vpich do bříška prstu je nevhodný a doporučila laterální stranu prstu kvůli menší citlivosti. Po vysvětlení výkonu provedla správně. Ujasnili jsme si i další možnosti a princip správné dezinfekce s celou skupinou. Datum 12. 3. 2025 Oddělení Neurochirurgie Ošetřovatelský výkon / aktivita Aplikace infuze s použitím infuzní pumpy Pedagogická reflexe výkonu / zkušenosti / podněty Všichni žáci projevovali nejistotu při nastavování infuzní pumpy. Prošli jsme postup po kroku – připojení, nastavení dávky, spuštění. Bylo nutné tedy při aplikaci zasáhnout. Zdůrazněna byla nutnost kontroly průchodnosti a pozorování pacienta během aplikace (setrvání, zda nejsou mikro kapky v pumpě, správně propláchnutý vstup aj..)

Témata, do kterých materiál patří