dílčí úkoly z Náslechové praxe
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Co se děje při příchodu na ošetřovací jednotku?
Jaký je postup při poranění / mimořádné události v rámci praxe v klinických podmínkách?
V případě úrazu nebo mimořádné situace je žák povinen okamžitě informovat svou odbornou učitelku. Každý úraz musí být nahlášen, řádně ošetřen a zaznamenán do evidence úrazů na pracovišti i ve škole.
U nezletilých žáků jsou informováni zákonní zástupci. Při mimořádných událostech, jako je požár, evakuace nebo ohrožení zdraví, se žáci řídí evakuačními plány, požárními řády a pokyny personálu.
Jaká jsou práva žáka na praxi v klinických podmínkách?
Žák má právo:
• na bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí,
• být seznámen s pravidly a postupy na daném pracovišti,
• na odborné vedení ze strany vyučující i zdravotnického personálu,
• klást dotazy, pokud něčemu nerozumí,
• nebýt nucen vykonávat činnosti, na které není odborně připraven,
• být hodnocen spravedlivě a objektivně podle předepsaných kritérií.
Jaké jsou povinnosti žáka na praxi v klinických podmínkách?
Žák je povinen:
• dodržovat školní a vnitřní řád pracoviště, hygienická a bezpečnostní pravidla,
• být dochvilný a předem omlouvat nepřítomnost (sms, email)
• nosit předepsaný čistý pracovní oděv, vhodnou obuv a jmenovku (bez nalakovaných nehtů, sepnuté vlasy…)
• zachovávat mlčenlivost o pacientech a zdravotním stavu,
• řídit se pokyny odborné učitelky a personálu,
• používat ochranné pomůcky, šetřit materiálem a chovat se profesionálně,
• udržovat pořádek na pracovišti, chovat se slušně, ohleduplně a eticky.
Proveďte sebereflexi náslechové praxe, popište přínos praxe (pozitiva – negativa).
Praxe pro mě byla velmi přínosná především z pohledu budoucí odborné učitelky. Měla jsem možnost nahlédnout na organizaci praxe z druhé strany – tedy ne jako žák, ale jako ten, kdo má za skupinu studentů zodpovědnost. Uvědomila jsem si, jak důležité je znát jednotlivé žáky, jejich možnosti, úroveň znalostí i osobnostní nastavení, a podle toho jim přidělovat pacienty.
Součástí praxe byla i komunikace s personálem oddělení, kde jsem si uvědomila, jak důležitá je vzájemná domluva, spolupráce a respekt – pokud mezi školou, učitelkou a personálem nefunguje souhra, může to negativně ovlivnit celou praxi.