OSE_11
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- viz informovaný souhlas
12. Dedikace
- zde mohou autoři uvést grant na základě kterého byt projekt realizován
13. Bibliografické citace
- dle norem, které požaduje periodikum
- jsou zde pouze ty články, na které autoři odkazují
Principy hodnocení metodologické kvality výsledků výzkumu v ošetřovatelství a zdravotnických oborech
Zdravotníci by měli ovládat 2 základní dovednosti v procesu zpracování literatury:
a) vyhledání relevantního zdroje literatury:
pomocí klíčových slov
efektivní strategií je stanovení problému ve formátu PICO (Participant (populace,pacient) /Intervention (intervence/terapie)/Comparison (porovnání intervence)/Outcome (výsledek)
po stanovení klíčových slov vyhledáváme odpovídající zdroj pomocí elektronických databází (EBSCO, ProQuest, MEDLINE, CINAHL,..)
b) kritické zhodnocení studie:
zhodnocení, zda jsou nalezené informace dostatečně kvalitní, aby bylo možné ovlivnit klinické rozhodování
při prvním čtení studie hodnotíme to, jak je zpracována jako celek (zda obsahuje všechny parametry kvalitní studie (viz výše) celkový dojem
při druhém čtení se zaměřujeme na výsledky, výzkumné problémy, vzorek, diskusi apod.
Cíle, formy, metody, prostředky výuky a formy motivace při výuce ošetřování nemocných na odborné praxi ve zdravotnických zařízeních
Cíle (např. Hygienická péče o pacienta)
Kognitivní
Student popíše zásady hygienické péče o pacienta (jak posupovat při hygieně, jak komunikovat atd.).
Student vyjmenuje pomůcky pro hygienickou péči o pacienta.
Student vysvětlí specifika hygienické péče u pacientů s omezenou pohyblivostí/psychiatrických pacientů apod.
Psychomotorické
Student prakticky předvede hygienickou péči o pacienta.
Student prakticky předvede komunikaci s pacientem při hygienické péči.
Afektivní
Student respektuje intimitu pacienta.
Student vysvětlí etické zásady při hygienické péči o pacienta.
Student chápe význam správné hygieny a její vliv na celkový zdravotní stav pacienta.
Formy výuky
Členíme všeobecně na: Individuální, hromadnou, individualizovanou, projektovou, diferencovanou, skupinovou/kooperativní, týmovou výuku a otevřené vyučování.
Při odborné ošetřovatelské praxi v nemocnici se nejčastěji používají tyto formy: Skupinová (rozdělení do dvojic a každá dostane nějaký úkol (např.1. hygienická péče, 2. aplikace s.c. injekce, 3. aplikace i.m. injekce. Každá skupina/dvojice nachystá pomůcky, následně vysvětlí, jak bude postupovat, a nakonec předvede postup prakticky. hromadná (frontální) výuka (učitel vysvětluje žákům určité ošetřovatelské postupy, pravidla chování na pracovišti), individuální (učitel přistupuje ke každému žákovi dle jeho schopností a dovedností (někdo potřebuje pomoct, někomu stačí pouze dohled), individualizovaná (kombinace frontální a individuální výuky).