Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OSE_11

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (36.19 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- viz informovaný souhlas

12. Dedikace

- zde mohou autoři uvést grant na základě kterého byt projekt realizován

13. Bibliografické citace

- dle norem, které požaduje periodikum

- jsou zde pouze ty články, na které autoři odkazují

Principy hodnocení metodologické kvality výsledků výzkumu v ošetřovatelství a zdravotnických oborech

Zdravotníci by měli ovládat 2 základní dovednosti v procesu zpracování literatury:

a) vyhledání relevantního zdroje literatury:

pomocí klíčových slov

efektivní strategií je stanovení problému ve formátu PICO (Participant (populace,pacient) /Intervention (intervence/terapie)/Comparison (porovnání intervence)/Outcome (výsledek)

po stanovení klíčových slov vyhledáváme odpovídající zdroj pomocí elektronických databází (EBSCO, ProQuest, MEDLINE, CINAHL,..)

b) kritické zhodnocení studie:

zhodnocení, zda jsou nalezené informace dostatečně kvalitní, aby bylo možné ovlivnit klinické rozhodování

při prvním čtení studie hodnotíme to, jak je zpracována jako celek (zda obsahuje všechny parametry kvalitní studie (viz výše) celkový dojem

při druhém čtení se zaměřujeme na výsledky, výzkumné problémy, vzorek, diskusi apod.

Cíle, formy, metody, prostředky výuky a formy motivace při výuce ošetřování nemocných na odborné praxi ve zdravotnických zařízeních

Cíle (např. Hygienická péče o pacienta)

Kognitivní

  • Student popíše zásady hygienické péče o pacienta (jak posupovat při hygieně, jak komunikovat atd.).

  • Student vyjmenuje pomůcky pro hygienickou péči o pacienta.

  • Student vysvětlí specifika hygienické péče u pacientů s omezenou pohyblivostí/psychiatrických pacientů apod.

Psychomotorické

  • Student prakticky předvede hygienickou péči o pacienta.

  • Student prakticky předvede komunikaci s pacientem při hygienické péči.

Afektivní

  • Student respektuje intimitu pacienta.

  • Student vysvětlí etické zásady při hygienické péči o pacienta.

  • Student chápe význam správné hygieny a její vliv na celkový zdravotní stav pacienta.

Formy výuky

  • Členíme všeobecně na: Individuální, hromadnou, individualizovanou, projektovou, diferencovanou, skupinovou/kooperativní, týmovou výuku a otevřené vyučování.

  • Při odborné ošetřovatelské praxi v nemocnici se nejčastěji používají tyto formy: Skupinová (rozdělení do dvojic a každá dostane nějaký úkol (např.1. hygienická péče, 2. aplikace s.c. injekce, 3. aplikace i.m. injekce. Každá skupina/dvojice nachystá pomůcky, následně vysvětlí, jak bude postupovat, a nakonec předvede postup prakticky. hromadná (frontální) výuka (učitel vysvětluje žákům určité ošetřovatelské postupy, pravidla chování na pracovišti), individuální (učitel přistupuje ke každému žákovi dle jeho schopností a dovedností (někdo potřebuje pomoct, někomu stačí pouze dohled), individualizovaná (kombinace frontální a individuální výuky).

Témata, do kterých materiál patří