Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




10_did_podminky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (623.28 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.


Materiální požadavky

 Vytváří pohodu prostředí a příznivé podmínky pro vývoj dětí
 Konstrukce školního nábytku musí vyhovovat požadavkům:

 Pedagogickým – umožňuje žákům provádět činnost vyžadovanou učitelem. Učitel má možnost

přistoupit ke každému dítěti a kontrolovat jeho práci i způsob sezení.

 Antropologickým – nábytek konstruován tak, aby odpovídal proporcím těla žáků a umožňoval

jim vykonávat různé činnosti i odpočinek při zachování správného držení těla.

 Hygienickým – snadná údržba, čištění, nebýt příčinnou úrazů, netoxické příměsi, světlé barvy.


Školní nábytek

 Pracovní deska – 45 x 120 cm, výška psací desky nad sedadlem, má být 2 cm nad úrovní dolní plochy

předloktí žáka sedícího vzpřímeně s paží přiloženou k trupu a s předloktím směřujícím dopředu.

 Židle

 Výška sedadla je rovna délce bérce, zvětšené o výšku nízkého podpatku (1 - 2 cm), tj. chodidla

jsou při zadním sezení celou plochou v pevném kontaktu s podlahou tak, aby bylo možno se o
ně pevně opřít

 Efektivní hloubka sedadla podepírá nejméně 2/3 délky stehna

 Přední hrana sedadla nesmí zasahovat do podkolenní jamky a musí být zaoblená

 Opěradlo slouží především jako opora beder, nikoliv hrudní páteře
 Pro dynamický sed je vhodný kyv sedáku v předozadní rovině od - 5 do + 5 stupňů

 Židle a stoly v kontaktu s podlahou musí být stabilní

 Školní tabule - syté barvy, písmo kontrastní, povrch – hladký, matný


Technické vybavení

Dataprojektor = zařízení umožňující zprostředkovat prezentaci všem přítomným tím, že obraz (PC,

notebook, přehrávač DVD, videozařízení) projektuje na plátno či zeď

Projektor = zařízení, které umožňuje zobrazení (projekci) obrazu na dané místo. Podle principu

zobrazování a charakteru promítaného obrazu existuje řada typů projektorů

PC, notebook, video


Didaktické prostředky

 Maňák chápe didaktické prostředky jako: „Předměty a jevy sloužící k dosažení vytyčených cílů.

Prostředky v širokém smyslu zahrnují vše, co vede ke splnění výchovně vzdělávacích cílů.“1

 Dle Geschwindera se dělí na materiální a nemateriální.

 Materiální didaktické prostředky zajišťují, podmiňují a zefektivňují průběh vyučovacího procesu a

spolu s nemateriálními tak lze dosáhnout výchovně vzdělávacích cílů.








Materiální didaktické prostředky

 Jejich funkce vyplývá ze skutečnosti, že člověk získává 80 % informací zrakem, 12 % sluchem, 5 %

hmatem a 3 % ostatními smysly.

 Tyto skutečnosti ale nejsou ve školách respektovány a 80 % informací je získáváno sluchem.

 Kouba (in Obst) dělí Materiální didaktické prostředky na

-

Učební pomůcky a školní potřeby


1 x učební pomůcka - Průcha „učební pomůcka je tradiční označení pro objekty, předměty zprostředkující nebo napodobující
realitu, napomáhající větší názornosti nebo usnadňující výuku.

Témata, do kterých materiál patří