10_did_podminky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
-
Přístroje didaktické a diagnostické techniky
-
Doplňující technické zařízení
-
Výukové mikro a makroprostory
1. Učební pomůcky
Žákovské
-
Pro pozorování a vyhledávání učebních dat
-
Pro materiální operace
Demonstrační
Jiné dělení učebních pomůcek
Vizuální (zrakové)
Auditivní (sluchové)
Taktilní (dotykové)
Olfaktorické (čichové)
Originální předměty a skutečnosti (přírodniny, vycpaniny, vzorky, jevy – chemické, fyzikální) Zobrazení a znázornění předmětů (modely, zobrazení prezentovaná přímo – obrazy, fotografie
nebo pomocí techniky, zvukové záznamy
Textové pomůcky (učebnice, pracovní sešity, atlasy, tabulky, časopisy)
Pořady a programy prezentované technikou (TV pořady, výukové programy) Speciální pomůcky (pro TV, pro experimentování)
1. Didaktická technika
Promítací technika (vizuální – dataprojektory)
Zvuková technika (auditivní – magnetofony, CD přehrávače)
Rozhlasová technika
Televizní technika (audiovizuální – videorekordéry, videotechnika)
Fotografická technika (fotolaboratoře)
Reprografická technika (kopírovací a rozmnožovací stroje)
Vyučovací automaty a zpětnovazební zařízení (výpočetní technika, databázové systémy)
2. Doplňující technická zařízení
Školní nábytek
Tabule
Nářadí
Strojní a ostatní zařízení
Kabelové rozvody
3. Školní mikro a makroprostory
Úsek vyučovacích prostor (dělený dále na sekce)
Úsek vedení školy
Úsek studijního centra a klubovny (odborné učebny)
Úsek audiovizuální a klubovní
Úsek výtvarné a pracovní výchovy (dílny)
Úsek tělesné výchovy (tělocvičny, hřiště)
Úsek stravování
Pomocné prostory
Venkovní prostory
Vybavení učitele a žáka
Psací potřeby
Kreslící a rýsovací potřeby
Kalkulátory, notebooky,
Učební úbor, pracovní oděv
Doporučení pro práci s materiálními didaktickými prostředky
Učitel by měl mít přehled o všech prostředcích, které jsou pro jeho předmět v kabinetě a pokud jde
o nové zařízení, je třeba se s ním seznámit – s obsluhou a údržbou.
Učitel si je musí předem vyzkoušet z hlediska jejich bezproblémového užívání. Učitel by si měl promyslet, jak zajistí aktivitu žáků při demonstraci pokusu. Při předvádění musí učitel zajistit, aby všichni dobře viděli. Dbát na ochranu zdraví a bezpečnost práce.
Okolnosti komplikující práci učitelů
Nedostatek finančních prostředků na nákup didaktických náplní pro moderní didaktickou techniku.
Nedostatek přístrojů a nutnost jejich přenášení, a tím i možnost poškození.
Nedostatek odborných pracoven a z toho pramenící potřeba přenášet pomůcky z kabinetů do tříd.
V somatologii
Učební pomůcky – vzorky, orgány, obrazy, fotografie, učebnice, atlasy
Technické výukové prostředky – dataprojektory, videotechnika