Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




10_did_podminky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (623.28 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

-

Přístroje didaktické a diagnostické techniky

-

Doplňující technické zařízení

-

Výukové mikro a makroprostory

1. Učební pomůcky

Žákovské

-

Pro pozorování a vyhledávání učebních dat

-

Pro materiální operace

Demonstrační

Jiné dělení učebních pomůcek

 Vizuální (zrakové)

 Auditivní (sluchové)

 Taktilní (dotykové)

 Olfaktorické (čichové)

Originální předměty a skutečnosti (přírodniny, vycpaniny, vzorky, jevy – chemické, fyzikální) Zobrazení a znázornění předmětů (modely, zobrazení prezentovaná přímo – obrazy, fotografie

nebo pomocí techniky, zvukové záznamy

Textové pomůcky (učebnice, pracovní sešity, atlasy, tabulky, časopisy)

Pořady a programy prezentované technikou (TV pořady, výukové programy) Speciální pomůcky (pro TV, pro experimentování)

1. Didaktická technika

 Promítací technika (vizuální – dataprojektory)

 Zvuková technika (auditivní – magnetofony, CD přehrávače)

 Rozhlasová technika

 Televizní technika (audiovizuální – videorekordéry, videotechnika)

 Fotografická technika (fotolaboratoře)

 Reprografická technika (kopírovací a rozmnožovací stroje)

 Vyučovací automaty a zpětnovazební zařízení (výpočetní technika, databázové systémy)

2. Doplňující technická zařízení

 Školní nábytek

 Tabule
 Nářadí

 Strojní a ostatní zařízení
 Kabelové rozvody

3. Školní mikro a makroprostory

 Úsek vyučovacích prostor (dělený dále na sekce)

 Úsek vedení školy

 Úsek studijního centra a klubovny (odborné učebny)

 Úsek audiovizuální a klubovní

 Úsek výtvarné a pracovní výchovy (dílny)

 Úsek tělesné výchovy (tělocvičny, hřiště)

 Úsek stravování
 Pomocné prostory

 Venkovní prostory

Vybavení učitele a žáka

 Psací potřeby

 Kreslící a rýsovací potřeby

 Kalkulátory, notebooky,

 Učební úbor, pracovní oděv

Doporučení pro práci s materiálními didaktickými prostředky

 Učitel by měl mít přehled o všech prostředcích, které jsou pro jeho předmět v kabinetě a pokud jde

o nové zařízení, je třeba se s ním seznámit – s obsluhou a údržbou.

 Učitel si je musí předem vyzkoušet z hlediska jejich bezproblémového užívání. Učitel by si měl promyslet, jak zajistí aktivitu žáků při demonstraci pokusu. Při předvádění musí učitel zajistit, aby všichni dobře viděli. Dbát na ochranu zdraví a bezpečnost práce.


Okolnosti komplikující práci učitelů

 Nedostatek finančních prostředků na nákup didaktických náplní pro moderní didaktickou techniku.
 Nedostatek přístrojů a nutnost jejich přenášení, a tím i možnost poškození.
 Nedostatek odborných pracoven a z toho pramenící potřeba přenášet pomůcky z kabinetů do tříd.


V somatologii
Učební pomůcky –
vzorky, orgány, obrazy, fotografie, učebnice, atlasy
Technické výukové prostředky – dataprojektory, videotechnika

Témata, do kterých materiál patří