Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




20_metody hodnocení

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (264.09 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

20 Metody hodnocení žáka v předmětu somatologie

Hodnocení (evaluace) výsledků výuky  Závěrečná fáze procesu výuky, kontrolují se formulované cíle, zvolené metody, dílčí
výsledky učení žáků

 podstatou školního hodnocení je zjištění kompetencístavu vědomostí,
dovedností, postojů
žáka

Hodnocení výsledků žáků

 Žáci jsou hodnoceni v souladu s platným školním řádem školy
 Hodnocení probíhá permanentně, je zaměřeno na projevy žáků (verbální i

neverbální), výkony, schopnosti, zájem, úroveň dosažených vědomostí

 Hodnotí se samostatnost a aktivita žáka ve výuce a plnění zadaných úkolů
 Učitel při hodnocení využívá jednak tradiční klasifikační stupnici, jednak

slovní hodnocení

 Žáci jsou průběžně vedeni k sebehodnocení vlastního výkonu i k objektivnímu

hodnocení výsledků spolužáků

 Při hodnocení je kladen důraz na porozumění a správné používání odborné

terminologie, na znalost obsahu učiva a na schopnost žáka aplikovat
teoretické poznatky v modelových zadáních

 Učitel hodnotí učební výkony žáků podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ale
hlavně podle vyhlášky MŠMT ČR č. 354/91 Sb., o středních školách, která stanovuje
klasifikační stupně:

 Pro hodnocení prospěchu z předmětů (výborný, chvalitebný, dobrý,

dostatečný, nedostatečný)

 Pro hodnocení chování (velmi dobré, uspokojivé, neuspokojivé)
 Pro hodnocení celkového prospěchu (prospěl s vyznamenáním, prospěl,

neprospěl)

Metody pro hodnocení a klasifikaci žáků

 Soustavné diagnostické pozorování žáka
Sledování žákovských výkonů a připravenosti na vyučování
 Různé druhy zkoušek
 Kontrolní písemné práce a praktické zkoušky většího rozsahu
Konzultace s ostatními učiteli
 Rozhovory se žákem a zákonnými zástupci

Hodnocení známkou

Kvantitativní, normativní, srovnávací
 Důraz na funkci kontrolní, selektivní, certifikační
 Hodnocení žáka na základě sociální vztahové normy (žáci jsou srovnávání mezi

sebou)

 Z hlediska předmětu hodnocení jde převážně o posouzení znalostí, vědomostí
 Z hlediska formy známky, body, procenta

Konstatuje, nevysvětluje příčiny neúspěchu, nenabízí prostředky pro řešení

problémů

 Založeno na vyhledávání chyb, špatná známka je sankcí za chyby
Formativní i sumativní

Hodnocení slovní

Kvalitativní, formativní, diagnostické, intervenující
 Důraz na funkci informační a diagnostickou
 Hodnocení žáků na základě individuální vztahové normy, umožňuje posoudit

žákův vývoj

Komplexní posouzení celku osobnosti, vlastnosti, tvořivost, samostatnost,

mravní, volní vlastnosti

Permanentně v průběhu učení, dlouhodobé, průběžné pozorování a posuzování
Chyba je pozitivní jev v procesu učení, prostředek k objevení psychických

Témata, do kterých materiál patří