20_Zdravotnicka_prevence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Normativní hodnocení
-
Je hodnocení výkonu jednotlivých žáků ve vztahu k výkonům ostatních (nejlepší dostane jedničku, nejhorší pětku)
-
Měřítkem je sociální norma, stanovená vzhledem k určité skupině nebo populaci žáků, tzn. výkon jedince je poměřován s výkony ostatních, kteří plní stejný úkol
-
Toto srovnávání může žáky deprimovat, vzbuzovat v nich nechuť ke škole
Finální (sumativní, shrnující) hodnocení
-
Slouží jako podklad pro oficiální vyjádření o žákově výkonu, často je určené i pro někoho mimo školu
-
Provádí se obvykle na konci určitého vyučovacího období – pololetí, konec školního roku
Průběžné hodnocení
-
Zhodnocení žákovy úrovně na hodnotících poznatcích, které učitel získal v průběhu delšího časového období
Závěreční hodnocení
-
Hodnocení provedené na konci výuky předmětu nebo uceleného pracovního programu
Kriteriální hodnocení (hodnocení absolutního výkonu)
-
Zjišťuje, zda byl konkrétní výkon splněn nebo nesplněn
-
Žák je hodnocen podle určitého kritéria
-
Kritéria jsou stanovena předem (body, procenty)
-
Hodnotí se bez pohledu na výkony ostatních žáků (všichni mohou mít jedničku, pokud i ten nejhorší překonal stanovený limit – např.: autoškola)
Diagnostické hodnocení
-
Zaměřuje se hlavně na odhalení učebních obtíží žáků ke stanovení zvláštních vzdělávacích potřeb
Interní (vnitřní) hodnocení
-
Je prováděno učiteli, kteří ve třídě průběžně učí
Externí hodnocení
-
Navrhováno a obyčejně prováděno osobami mimo školu
-
Vyhodnocení mohou provést i interní učitelé, ale předpokládají je namátkové kontrole zvnějšku
Neformální hodnocení
-
Založené na pozorování výkonů jako součásti běžné práce ve třídě
Formální hodnocení
-
Žáci jsou na něj předem upozornění a mohou se na ně připravit
Objektivní hodnocení
-
Využívají metody omezující nebo vylučující osobnost učitele (např. skórovatelné didaktické testy)
Hodnocení průběhu
-
Hodnocení činnosti, která právě probíhá – činnosti v laboratořích, dílnách nebo v našem případě učebně ošetřovatelství nebo v nemocnici
Hodnocení výsledku
-
Založené na výsledku práce – projekt, kresba, výrobek
Metody pro hodnocení a klasifikaci žáků
Soustavné diagnostické pozorování žáka
Sledování žákovských výkonů a připravenosti na vyučování
Různé druhy zkoušek
Kontrolní písemné práce a praktické zkoušky většího rozsahu
Analýza výsledků činnosti žáka
Konzultace s ostatními učiteli
Rozhovory se žákem a zákonnými zástupci
Pravidla pro klasifikaci
Rozvrhnout kontrolní a písemné práce rovnoměrně na celý školní rok
V jednom dni psát jen jednu velkou písemnou práci
Oznámit žákovi výsledek klasifikace a poukázat při tom na klady a nedostatky hodnocených projevů, výkonů a výtvorů
Oznámit při ústním zkoušení žákovi výsledek bezprostředně po zkoušce
Výsledky písemné práce oznámit nejpozději do 14 dnů
Vést soustavnou evidenci o každé klasifikaci žáka
Projednat hodnocení celkového prospěchu na pedagogické radě
Oficiálně oznámit klasifikaci žáka prostřednictvím vysvědčení