Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




20_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (47.97 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Normativní hodnocení

  • Je hodnocení výkonu jednotlivých žáků ve vztahu k výkonům ostatních (nejlepší dostane jedničku, nejhorší pětku)

  • Měřítkem je sociální norma, stanovená vzhledem k určité skupině nebo populaci žáků, tzn. výkon jedince je poměřován s výkony ostatních, kteří plní stejný úkol

  • Toto srovnávání může žáky deprimovat, vzbuzovat v nich nechuť ke škole

  • Finální (sumativní, shrnující) hodnocení

  • Slouží jako podklad pro oficiální vyjádření o žákově výkonu, často je určené i pro někoho mimo školu

  • Provádí se obvykle na konci určitého vyučovacího období – pololetí, konec školního roku

  • Průběžné hodnocení

  • Zhodnocení žákovy úrovně na hodnotících poznatcích, které učitel získal v průběhu delšího časového období

  • Závěreční hodnocení

  • Hodnocení provedené na konci výuky předmětu nebo uceleného pracovního programu

  • Kriteriální hodnocení (hodnocení absolutního výkonu)

  • Zjišťuje, zda byl konkrétní výkon splněn nebo nesplněn

  • Žák je hodnocen podle určitého kritéria

  • Kritéria jsou stanovena předem (body, procenty)

  • Hodnotí se bez pohledu na výkony ostatních žáků (všichni mohou mít jedničku, pokud i ten nejhorší překonal stanovený limit – např.: autoškola)

  • Diagnostické hodnocení

  • Zaměřuje se hlavně na odhalení učebních obtíží žáků ke stanovení zvláštních vzdělávacích potřeb

  • Interní (vnitřní) hodnocení

  • Je prováděno učiteli, kteří ve třídě průběžně učí

  • Externí hodnocení

  • Navrhováno a obyčejně prováděno osobami mimo školu

  • Vyhodnocení mohou provést i interní učitelé, ale předpokládají je namátkové kontrole zvnějšku

  • Neformální hodnocení

  • Založené na pozorování výkonů jako součásti běžné práce ve třídě

  • Formální hodnocení

  • Žáci jsou na něj předem upozornění a mohou se na ně připravit

  • Objektivní hodnocení

  • Využívají metody omezující nebo vylučující osobnost učitele (např. skórovatelné didaktické testy)

  • Hodnocení průběhu

  • Hodnocení činnosti, která právě probíhá – činnosti v laboratořích, dílnách nebo v našem případě učebně ošetřovatelství nebo v nemocnici

  • Hodnocení výsledku

  • Založené na výsledku práce – projekt, kresba, výrobek

Metody pro hodnocení a klasifikaci žáků

  • Soustavné diagnostické pozorování žáka

  • Sledování žákovských výkonů a připravenosti na vyučování

  • Různé druhy zkoušek

  • Kontrolní písemné práce a praktické zkoušky většího rozsahu

  • Analýza výsledků činnosti žáka

  • Konzultace s ostatními učiteli

  • Rozhovory se žákem a zákonnými zástupci

Pravidla pro klasifikaci

  • Rozvrhnout kontrolní a písemné práce rovnoměrně na celý školní rok

  • V jednom dni psát jen jednu velkou písemnou práci

  • Oznámit žákovi výsledek klasifikace a poukázat při tom na klady a nedostatky hodnocených projevů, výkonů a výtvorů

  • Oznámit při ústním zkoušení žákovi výsledek bezprostředně po zkoušce

  • Výsledky písemné práce oznámit nejpozději do 14 dnů

  • Vést soustavnou evidenci o každé klasifikaci žáka

  • Projednat hodnocení celkového prospěchu na pedagogické radě

  • Oficiálně oznámit klasifikaci žáka prostřednictvím vysvědčení

Témata, do kterých materiál patří