20_Zdravotnicka_prevence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Hodnotící kritéria pro hodnocení výchovně-vzdělávacích výsledků
Předměty s převahou teoretického posuzujeme
Ucelenost, přesnost, trvalost osvojení poznatků, faktů, pojmů, definic
Kvalitu a rozsah získaných vědomostí
Schopnost uplatňovat osvojené poznatky a dovednosti při řešení úkolů
Kvalitu myšlení, především jeho logiku, samostatnost a tvořivost
Aktivitu v přístupu k činnostem
Přesnost, výstižnost a odbornou jazykovou správnost
Kvalitu výsledků činností
Osvojení účinných metod samostatného studia
Hodnocení a klasifikace
Učitel hodnotí učební výkony žáků podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ale hlavně podle vyhlášky MŠMT ČR č. 354/91 Sb., o středních školách, která stanovuje klasifikační stupně:
-
Pro hodnocení prospěchu z jednotlivých předmětů (výborný, chvalitebný, dobrý, dostatečný, nedostatečný)
-
Pro hodnocení chování (velmi dobré, uspokojivé, neuspokojivé)
-
Pro hodnocení celkového prospěchu (prospěl s vyznamenáním, prospěl, neprospěl)
Hodnocení známkou
-
Kvantitativní, normativní, srovnávací
-
Důraz na funkci kontrolní, selektivní, certifikační
-
Hodnocení žáka na základě sociální vztahové normy (žáci jsou srovnávání mezi sebou)
-
Z hlediska předmětu hodnocení jde převážně o posouzení znalostí, vědomostí
-
Z hlediska formy známky, body, procenta
-
Konstatuje, nevysvětluje příčiny neúspěchu, nenabízí prostředky pro řešení problémů
-
Založeno na vyhledávání chyb, špatná známka je sankcí za chyby
Hodnocení slovní
Kvalitativní, formativní, diagnostické, intervenující
Důraz na funkci informační a diagnostickou
Hodnocení žáků na základě individuální vztahové normy, umožňuje posoudit žákův vývoj
Komplexní posouzení celku osobnosti, vlastnosti, tvořivost, samostatnost, mravní, volní vlastnosti
Permanentně v průběhu učení, dlouhodobé, průběžné pozorování a posuzování
Chyba je pozitivní jev v procesu učení, prostředek k objevení psychických procesů žáka
Klasifikace ve vyučovacích předmětech s převahou teoretického zaměření a praktických činností
-
Stupeň 1 (výborný)
-
Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice, zákonitosti uceleně, přesně, a plně chápe vztahy mezi nimi. Pohotově vykonává požadované intelektuální a praktické činnosti
-
Samostatně a tvořivě uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických a praktických úkolů, při výkladu a hodnocení jevů i zákonitostí. Myslí logicky správně, zřetelně se u něj projevuje samostatnost a tvořivost
-
Jeho ústní a písemný projev je správný, přesný a výstižný
-
Grafický projev je přesný a estetický. Výsledky jeho činnosti jsou kvalitní
-
Je schopen samostatně studovat vhodné texty
-
Stupeň 2 (chvalitebný)
-
-
Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti v podstatě uceleně, přesně a úplně. Pohotově vykonává požadované intelektuální a praktické činnosti