Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




20_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (47.97 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Hodnotící kritéria pro hodnocení výchovně-vzdělávacích výsledků

Předměty s převahou teoretického posuzujeme

  • Ucelenost, přesnost, trvalost osvojení poznatků, faktů, pojmů, definic

  • Kvalitu a rozsah získaných vědomostí

  • Schopnost uplatňovat osvojené poznatky a dovednosti při řešení úkolů

  • Kvalitu myšlení, především jeho logiku, samostatnost a tvořivost

  • Aktivitu v přístupu k činnostem

  • Přesnost, výstižnost a odbornou jazykovou správnost

  • Kvalitu výsledků činností

  • Osvojení účinných metod samostatného studia

Hodnocení a klasifikace

  • Učitel hodnotí učební výkony žáků podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ale hlavně podle vyhlášky MŠMT ČR č. 354/91 Sb., o středních školách, která stanovuje klasifikační stupně:

  • Pro hodnocení prospěchu z jednotlivých předmětů (výborný, chvalitebný, dobrý, dostatečný, nedostatečný)

  • Pro hodnocení chování (velmi dobré, uspokojivé, neuspokojivé)

  • Pro hodnocení celkového prospěchu (prospěl s vyznamenáním, prospěl, neprospěl)

Hodnocení známkou

  • Kvantitativní, normativní, srovnávací

  • Důraz na funkci kontrolní, selektivní, certifikační

  • Hodnocení žáka na základě sociální vztahové normy (žáci jsou srovnávání mezi sebou)

  • Z hlediska předmětu hodnocení jde převážně o posouzení znalostí, vědomostí

  • Z hlediska formy známky, body, procenta

  • Konstatuje, nevysvětluje příčiny neúspěchu, nenabízí prostředky pro řešení problémů

  • Založeno na vyhledávání chyb, špatná známka je sankcí za chyby

Hodnocení slovní

  • Kvalitativní, formativní, diagnostické, intervenující

  • Důraz na funkci informační a diagnostickou

  • Hodnocení žáků na základě individuální vztahové normy, umožňuje posoudit žákův vývoj

  • Komplexní posouzení celku osobnosti, vlastnosti, tvořivost, samostatnost, mravní, volní vlastnosti

  • Permanentně v průběhu učení, dlouhodobé, průběžné pozorování a posuzování

  • Chyba je pozitivní jev v procesu učení, prostředek k objevení psychických procesů žáka

Klasifikace ve vyučovacích předmětech s převahou teoretického zaměření a praktických činností

  • Stupeň 1 (výborný)

  • Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice, zákonitosti uceleně, přesně, a plně chápe vztahy mezi nimi. Pohotově vykonává požadované intelektuální a praktické činnosti

  • Samostatně a tvořivě uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických a praktických úkolů, při výkladu a hodnocení jevů i zákonitostí. Myslí logicky správně, zřetelně se u něj projevuje samostatnost a tvořivost

  • Jeho ústní a písemný projev je správný, přesný a výstižný

  • Grafický projev je přesný a estetický. Výsledky jeho činnosti jsou kvalitní

  • Je schopen samostatně studovat vhodné texty

    • Stupeň 2 (chvalitebný)

  • Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti v podstatě uceleně, přesně a úplně. Pohotově vykonává požadované intelektuální a praktické činnosti

Témata, do kterých materiál patří