Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




9_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (34.58 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Asepse - nepřítomnost choroboplodných zárodků (jako jsou bakterie, viry, plísně či paraziti)

  • Zvýšení odolnosti vnímavých osob

    • Zdravotní výchova

    • Aktivní imunizace, pasivní imunizace, karanténa

  • Cílem opatření je eliminace – dlouhodobé územní přerušení procesu šíření nákazy a snížení výskytu nemocí na minimální hodnoty

  • Upřednostňována je i eradikace – stav celosvětového vymýcení patogenního agens a vymýcení příslušného infekčního onemocnění, jehož vlivem mohou být zrušena protiepidemická opatření

  • Epidemiologická opatření zaměřená na zvýšení odolnosti populace

    Imunizační program v ČR

    • Očkování dělíme podle potřebnosti a je stanoveno vyhláškou č. 537/2006 Sb., o očkování proti infekčním nemocem (299/2010 Sb.)

      • Pravidelné očkování, rutinní, povinné podle očkovacího kalendáře

        • TBC, pertuse, záškrt, tetanus, Haemophilus influenzae B, poliomyelitida, VHB, spalničky, zarděnky, parotitida, pneumokokové nákazy

      • Zvláštní – pro zvláštní „rizikové“ skupiny obyvatel

        • VHB, VHA + B, vzteklina, tetanus

      • Mimořádné – v případě mimořádné epidemiologické situace

      • Při úrazech, poranění anebo nehojících se ranách (tetanus)

      • Při cestách do zahraničí

    Infekční choroby související se sociálním prostředím, migrací a cestovním ruchem

    • Alimentární nákazy

    • Transmisivní nákazy

    • Sexuálně přenosné choroby

    1. Organizační formy výuky

    Organizační formy výuky

    • Vnější organizační rámec vyučovacího procesu

    • Uspořádání vyučovacího procesu v prostoru a čase - vytvoření prostředí a organizace činnosti učitele i žáka při vyučování

    • Pro uspořádání výuky jsou z pohledu učitele důležitá dvě hlediska:

    1. „S kým a jak pracuje“

    • Zda se jedná v krajních případech o výuku individuální nebo hromadnou, do jaké míry se daří výuku vztahovat k jednotlivým žákům čili individualizovat a do jaké míry je podporována spolupráce žáky

    1. Kde výuka probíhá“

    • Zda v tradiční učebně, nebo ve specializované učebně, případně v přirozeném prostředí

    Klasifikace organizačních forem výuky

    • Klasifikuje je Maňák a to podle:

    • Vztahu k osobnosti žáka/studenta – individuální, skupinová, hromadná, individualizovaná

    • Charakteru výukového prostředí – výuka ve třídě, v odborné učebně, v laboratoři, v dílně, na školním pozemku, vycházka, exkurze, domácí úkoly

    • Délky trvání – vyučovací hodina, zkrácená vyučovací hodina, dvouhodinová výuka, vysokoškolská lekce, seminář, speciální kurzy

    Klasifikace organizačních forem výuky

    1. Formy individuálního vyučování

    • Považována za nejstarší organizační formu výuky používanou již ve starověku a středověku

    • Běžně se ale používá i dnes – jedná se o trvalejší kontakt jednoho učitele a jednoho žáka, např.: v základních uměleckých školách, na konzervatořích, při tréninku sportovců, výuce cizího jazyka

    • Typické znaky:

      • Žáci jsou zpravidla shromážděni v jedné místnosti, jsou různého věku, úrovně vědomostí, i jejich počet je různý

      • Jeden učitel vyučuje, nebo řídí činnost jednotlivých žáků. Každý pracuje individuálně, nijak navzájem nespolupracují

      • Doba vyučování je volná, není přesně určená v časových jednotkách v průběhu dne ale ani v průběhu roku

      • Rozmístění žáků a věcných prostředků je libovolné a není nijak přesně určeno

    Témata, do kterých materiál patří