Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Ose_zbytek_2

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (19.88 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

2 Cíle středního odborného vzdělávání

  • vzdělávání je cestou i nástrojem rozvoje lidské osobnosti

  • OBECNÝM CÍLEM: připravit žáka na úspěšný, smysluplný a odpovědný osobní, občanský i pracovní život v podmínkách měnícího se světa VIZ: Delorsovy cíle

3 Kompetence absolventa

  • Kompetence si žáci vytvářejí prostřednictvím vzdělávání v souladu s cíli středního odborného vzdělávání

  • KLÍČOVÉ – hlavní – 3 roviny- znalosti, dovednosti, hodnoty a postoje

(k. k učení, k. k řešení problémů, k. komunikativní, personální a sociální kompetence, občanské kompetence a kulturní povědomí, k. k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám, matematické k., k. využívat prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat s informacemi)

  • ODBORNÉ – „pracovní“

4 Uplatnění absolventa – k čemu je způsobilý

5 Organizace vzdělávání – informace o délce a formě vzdělávání, dosažený stupeň vzdělání, podmínky pro přijetí, způsob ukončení, potvrzení dosaženého vzdělání, profilová část maturitní zkoušky

6 Kurikulární rámce pro jednotlivé oblasti vzdělávání

  • vymezují závazný obsah všeobecného i odborného vzdělávání a požadované výsledky vzdělávání

  • obsah vzdělávání se člení na vzdělávací oblasti a obsahové okruhy

  • kurikulární rámce rozpracuje škola v ŠVP do vyučovacích předmětů

Přehled vzdělávacích oblastí: JAZYKOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ A KOMUNIKACE, SPOLEČENSKOVĚDNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, PŘÍRODOVĚDNÉ VZDĚLÁVÁNÍ, MATEMATICKÉ, ESTETICKÉ, VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZDRAVÍ, VZDĚLÁVÁNÍ V INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍCH, EKONOMICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ, ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ

  1. Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání

  • doporučení pro minimální počet hodin pro vzdělávací oblasti (škola si upravuje), uvedeno včetně disponibilních hodin, určeno pro posílení hodinové dotace jednotlivých vzdělávacích oblastí, pro realizaci průřezových témat, podporu zájmové orientace žáků, pro zavádění výuky dalšího cizího jazyka

  • minimální počet povinných vyučovacích hodin týdně je 29, maximální 35

  • v případě odborné praxe v rámci praktického vyučování je nejvýše 40 povinných vyučovacích hodin týdně (ukotveno ve školském zákoně)

  • je východiskem pro tvorbu učebních plánů v ŠVP

  • celkový rozsah praktického vyučování, odborné praxe (min. 1200/4 roky, z toho odborná minimálně 4 týdny) – 3. a 4. ročník

  1. Průřezová témata

  • Řeší problémy a témata 21. století – reagují na aktuální dobu

  • Naplňujeme je prostřednictvím:

  1. Projektového vyučování (i v rámci předmětu)

  2. Samostatný předmět (zavede škola)

  3. Vložení průřezového tématu do tematického celku

  • Škola si je vybírá – Občan v demokratické společnosti, Člověk a životní prostředí, Člověk a svět práce, Informační a telekomunikační technologie

  • Vždy je téma, charakteristika, přínos tématu k naplňování cílů RVP, obsah tématu a jeho realizace

Témata, do kterých materiál patří