Ose_zbytek_2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
2 Cíle středního odborného vzdělávání
vzdělávání je cestou i nástrojem rozvoje lidské osobnosti
OBECNÝM CÍLEM: připravit žáka na úspěšný, smysluplný a odpovědný osobní, občanský i pracovní život v podmínkách měnícího se světa VIZ: Delorsovy cíle
3 Kompetence absolventa
Kompetence si žáci vytvářejí prostřednictvím vzdělávání v souladu s cíli středního odborného vzdělávání
KLÍČOVÉ – hlavní – 3 roviny- znalosti, dovednosti, hodnoty a postoje
(k. k učení, k. k řešení problémů, k. komunikativní, personální a sociální kompetence, občanské kompetence a kulturní povědomí, k. k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám, matematické k., k. využívat prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat s informacemi)
ODBORNÉ – „pracovní“
4 Uplatnění absolventa – k čemu je způsobilý
5 Organizace vzdělávání – informace o délce a formě vzdělávání, dosažený stupeň vzdělání, podmínky pro přijetí, způsob ukončení, potvrzení dosaženého vzdělání, profilová část maturitní zkoušky
6 Kurikulární rámce pro jednotlivé oblasti vzdělávání
vymezují závazný obsah všeobecného i odborného vzdělávání a požadované výsledky vzdělávání
obsah vzdělávání se člení na vzdělávací oblasti a obsahové okruhy
kurikulární rámce rozpracuje škola v ŠVP do vyučovacích předmětů
Přehled vzdělávacích oblastí: JAZYKOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ A KOMUNIKACE, SPOLEČENSKOVĚDNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, PŘÍRODOVĚDNÉ VZDĚLÁVÁNÍ, MATEMATICKÉ, ESTETICKÉ, VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZDRAVÍ, VZDĚLÁVÁNÍ V INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍCH, EKONOMICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ, ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání
doporučení pro minimální počet hodin pro vzdělávací oblasti (škola si upravuje), uvedeno včetně disponibilních hodin, určeno pro posílení hodinové dotace jednotlivých vzdělávacích oblastí, pro realizaci průřezových témat, podporu zájmové orientace žáků, pro zavádění výuky dalšího cizího jazyka
minimální počet povinných vyučovacích hodin týdně je 29, maximální 35
v případě odborné praxe v rámci praktického vyučování je nejvýše 40 povinných vyučovacích hodin týdně (ukotveno ve školském zákoně)
je východiskem pro tvorbu učebních plánů v ŠVP
celkový rozsah praktického vyučování, odborné praxe (min. 1200/4 roky, z toho odborná minimálně 4 týdny) – 3. a 4. ročník
Průřezová témata
Řeší problémy a témata 21. století – reagují na aktuální dobu
Naplňujeme je prostřednictvím:
Projektového vyučování (i v rámci předmětu)
Samostatný předmět (zavede škola)
Vložení průřezového tématu do tematického celku
Škola si je vybírá – Občan v demokratické společnosti, Člověk a životní prostředí, Člověk a svět práce, Informační a telekomunikační technologie
Vždy je téma, charakteristika, přínos tématu k naplňování cílů RVP, obsah tématu a jeho realizace