Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




CKUR@_REZULTÁTOVÉ KURIKULUM č. 10 hotov

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (320.45 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Komentář:

CVIČENÍ: HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VÝUKY, HODNOCENÍ VYBRANÝCH KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ ŽÁKA

Zvol si téma/tematický celek tvého předmětu, které je nutno ověřit.

1. Pro tematický celek formuluj cíl celého tematického celku a formuluj specifické cíle jednotlivých vyučovacích

hodin (alespoň 8 vyučovacích hodin). Všechny specifické cíle a celkový cíl tematického celku je nutno ověřit
vytvořenými nástroji. V hodnocení se také zaměřuji na klíčové kompetence.

2. Zvol si a uveď typ hodnocení (sumativní, normativní, kriteriální, diagnostické, interní, neformální, průběžné,

závěrečné, hodnocení průběhu, výsledku).

3. Uveď metody hodnocení výsledků výuky.
4. Z určených metod zkonstruuj nástroje, které ověří (změří) roviny a úrovně formulovaných cílů.
5. Uveď způsob zpracování výsledků měření.
6. Uveď způsob prezentace výsledku žákům.

1. Téma Ošetřovatelství: Podávání léků
2. Cíl celého tématu:

Kognitivní: Žák rozumí různým formám léků a metodám jejich podání.

Afektivní: Žák dokáže zaujmout zodpovědný postoj k přesnosti a bezpečnosti při podávání léků.

Psychomotorická: Žák správně připraví a aplikuje léky podle lékařského předpisu.

Specifické cíle tématu:

Specifické cíle KOGNITIVNÍ
ROVINA

Specifické cíle AFEKTIVNÍ
ROVINA

Specifické cíle
PSYCHOMOTORICKÁ ROVINA

• Vyjmenovat různé formy

léků (tablety, injekce).

• Charakterizovat

metody

podání léků.

• Vysvětlit

důležitost

správného dávkování léků.

• Rozlišit

pravidla

pro

podávání léků intravenózně
a subkutánně.

• Určit faktory ovlivňující

výběr léků.

• Projevit aktivitu při diskusi

o bezpečnosti podávání
léků.

• Sdílet

výsledky

svých

činností ve skupině.

• Spolupracovat na zadaných

úkolech.

• Vnímat důležitost přesného

a bezpečného podávání
léků.

• Ocenit význam správného

dávkování pro bezpečnost
pacienta.

• Napodobit postup přípravy a

podání léků.

• Umět manipulovat s léky při

jejich přípravě.

• Samostatně a bez chyb

aplikovat léky podle předpisu.

• Koordinovat práci při přípravě

léků pro více pacientů.

• Zpřesnit techniku aplikace

injekcí.

• Správně uchopit injekční

stříkačku

• Správně vyhmátnout místo

vpichu

3. Typem zvoleného hodnocení je KRITERIÁLNÍ.
4. Metodou hodnocení výsledků je:

Písemný test pro ověření znalostí.
Pozorování a záznam dovedností při praktických demonstracích.
Skupinové diskuse pro hodnocení afektivních cílů.

5. Nástroje hodnocení:

Test pro kognitivní úroveň.
Nástroj pro hodnocení praktických dovedností=
budou použity k hodnocení každého studenta během
praktických cvičení
Reflexní deník pro afektivní úroveň.=
jak individuálně, tak ve skupině.


Vyjmenuj různé formy léků (např. tablety, injekce, kapky).
Charakterizuj funkce analgetik.
Objasni funkce antipyretik.
proveď postup pro přípravu a aplikaci intravenózní injekce.
Objasni, jak léky ovlivňují fyziologii pacienta (např. způsoby, jakými antihypertenziva regulují krevní tlak).
Vyjmenuj nejužívanější skupiny léčiv
Pro úroveň afektivních cílů:

Témata, do kterých materiál patří