CKUR@_REZULTÁTOVÉ KURIKULUM č. 10 hotov
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Komentář:
CVIČENÍ: HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VÝUKY, HODNOCENÍ VYBRANÝCH KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ ŽÁKA
Zvol si téma/tematický celek tvého předmětu, které je nutno ověřit.
1. Pro tematický celek formuluj cíl celého tematického celku a formuluj specifické cíle jednotlivých vyučovacích
hodin (alespoň 8 vyučovacích hodin). Všechny specifické cíle a celkový cíl tematického celku je nutno ověřit
vytvořenými nástroji. V hodnocení se také zaměřuji na klíčové kompetence.
2. Zvol si a uveď typ hodnocení (sumativní, normativní, kriteriální, diagnostické, interní, neformální, průběžné,
závěrečné, hodnocení průběhu, výsledku).
3. Uveď metody hodnocení výsledků výuky.
4. Z určených metod zkonstruuj nástroje, které ověří (změří) roviny a úrovně formulovaných cílů.
5. Uveď způsob zpracování výsledků měření.
6. Uveď způsob prezentace výsledku žákům.
1. Téma Ošetřovatelství: Podávání léků
2. Cíl celého tématu:
Kognitivní: Žák rozumí různým formám léků a metodám jejich podání.
Afektivní: Žák dokáže zaujmout zodpovědný postoj k přesnosti a bezpečnosti při podávání léků.
Psychomotorická: Žák správně připraví a aplikuje léky podle lékařského předpisu.
Specifické cíle tématu:
Specifické cíle KOGNITIVNÍ
ROVINA
Specifické cíle AFEKTIVNÍ
ROVINA
Specifické cíle
PSYCHOMOTORICKÁ ROVINA
• Vyjmenovat různé formy
léků (tablety, injekce).
• Charakterizovat
metody
podání léků.
• Vysvětlit
důležitost
správného dávkování léků.
• Rozlišit
pravidla
pro
podávání léků intravenózně
a subkutánně.
• Určit faktory ovlivňující
výběr léků.
• Projevit aktivitu při diskusi
o bezpečnosti podávání
léků.
• Sdílet
výsledky
svých
činností ve skupině.
• Spolupracovat na zadaných
úkolech.
• Vnímat důležitost přesného
a bezpečného podávání
léků.
• Ocenit význam správného
dávkování pro bezpečnost
pacienta.
• Napodobit postup přípravy a
podání léků.
• Umět manipulovat s léky při
jejich přípravě.
• Samostatně a bez chyb
aplikovat léky podle předpisu.
• Koordinovat práci při přípravě
léků pro více pacientů.
• Zpřesnit techniku aplikace
injekcí.
• Správně uchopit injekční
stříkačku
• Správně vyhmátnout místo
vpichu
3. Typem zvoleného hodnocení je KRITERIÁLNÍ.
4. Metodou hodnocení výsledků je:
Písemný test pro ověření znalostí.
Pozorování a záznam dovedností při praktických demonstracích.
Skupinové diskuse pro hodnocení afektivních cílů.
5. Nástroje hodnocení:
Test pro kognitivní úroveň.
Nástroj pro hodnocení praktických dovedností= budou použity k hodnocení každého studenta během
praktických cvičení
Reflexní deník pro afektivní úroveň.= jak individuálně, tak ve skupině.
Vyjmenuj různé formy léků (např. tablety, injekce, kapky).
Charakterizuj funkce analgetik.
Objasni funkce antipyretik.
proveď postup pro přípravu a aplikaci intravenózní injekce.
Objasni, jak léky ovlivňují fyziologii pacienta (např. způsoby, jakými antihypertenziva regulují krevní tlak).
Vyjmenuj nejužívanější skupiny léčiv
Pro úroveň afektivních cílů: