Projekt_Pohybová_aktivita 8 ukol hotovo
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Komentář:
Návrh projektového vyučování
Formuluj pedagogický problém ve formě otázky.
Jak můžeme zlepšit znalosti a dovednosti žáků v oblasti první pomoci?
Na základě pedagogického problému formuluj cíl projektového vyučování. Urči výsledný produkt
teoretických i praktických činností.
Cíl projektového vyučování: Je zvýšit znalosti a praktické dovednosti žáků ve správném poskytování první
pomoci. Žáci by měli pochopit důležitost efektivní a správné reakce v nouzových situacích a osvojit si základní
techniky první pomoci.
Výsledný produkt teoretických činností: žáci si prohloubí znalosti o různých typech nouzových situací a
způsobech reakce na ně, včetně zásad zajištění bezpečnosti, posouzení stavu postiženého a volání o pomoc
záchranné služby.
Výsledný produkt praktických činností: Výstupem praktických činností bude série videí a příruček s
instrukcemi k první pomoci, které studenti vytvoří a které budou sloužit jako učební materiál pro budoucí
studenty. Dále žáci připraví simulované scénáře první pomoci, kde budou moci demonstrovat své dovednosti.
Urči téma projektového vyučování. Vyber z průřezových témat a mezipředmětových vazeb
vzdělávacích oblastí a oborů a jednotlivých předmětů.
Téma projektového vyučování: Zdravotnická příprava – První pomoc
Průřezová témata: Občan v demokratické společnosti: Zodpovědnost a schopnost pomoci druhým v
krizových situacích, Člověk a zdraví: Důležitost rychlého a efektivního zásahu při zdravotních komplikacích.
Mezipředmětové vazby: Tělesná výchova, Výchova ke zdraví, Somatologie, Psychologie a komunikace,
Ošetřovatelství, ošetřování nemocných, klinická propedeutika
Vzdělávací oblasti: Vzdělávání pro zdraví a komunikace, anatomie, etika a legislativa
Popiš téma průřezového tématu, urči mezipředmětové vazby v tématu.
•
Občan v demokratické společnosti: Zodpovědnost a schopnost pomoci druhým v krizových
situacích.
•
Člověk a zdraví: Důležitost rychlého a efektivního zásahu při zdravotních komplikacích.
Napiš název projektového vyučování.
"První pomoc: Základy, které můžou zachránit život"
Formuluj hlavní záměr projektu (stručná a výstižná anotace ve významu motivace pro žáka,
preferovaných hodnot a rovin žákova rozvoje). Nasměrovat studenty k získání důležitých dovedností v první pomoci, které by měli považovat za nezbytnou
součást své budoucí profese a osobního života. Projekt by měl podpořit vědomí o významu první pomoci a
připravit studenty na možné reálné situace, ve kterých mohou tyto dovednosti uplatnit.
Formuluj předpokládané výukové cíle projektu (formulovány dle taxonomií).
Kognitivní:
•
Žáci definují základní pojmy v souvislosti s první pomocí.
•
Žáci popíšou postupy první pomoci pro různé druhy úrazů a zdravotních stavů.