Projekt_Pohybová_aktivita 8 ukol hotovo
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
•
Žáci identifikují typy běžných úrazů a nemocí, které vyžadují první pomoc.
•
Žáci popíšou kroky, které je třeba podniknout v případě specifických zdravotních komplikací, jako
jsou zástavy dýchání, silné krvácení nebo šokové stavy.
•
Žáci rozeznají příznaky šoku a naučí se, jak efektivně reagovat.
Afektivní:
•
Žáci vyvinou a budou iniciovat proaktivní postoj k učení se dovednostem první pomoci.
•
Žáci rozvíjejí schopnost klidné reakce v krizových situacích.
Psychomotorické:
• Žáci vytvoří stanoviště s jednotlivými simulacemi se zraněním k zrealizovaní první pomoci pro
následné natočení videí.
• Žáci samostatně natočí videa věnující se první pomoci např. ošetření rány.
• Žáci demonstrují základní techniky první pomoci, jako je resuscitace, zastavení krvácení a ošetření
popálenin.
• Žáci ukáží, jak správně používat zdravotnické pomůcky, jako jsou obvazy, krytí, folie aj..
• Žáci demonstrovat správnou techniku resuscitace na figuríně.
• Žáci prakticky aplikují metody zastavení krvácení, stabilizace zlomenin či správného přemístění
postižených osob.
•
Urči očekávané výstupy projektového vyučování, tj. vlastní produkty žáků.
• video – Video tutoriály demonstrující techniky první pomoci.
• stanoviště pro jednotlivé simulace první pomoci
• Příručky pro různé situace první pomoci.
• Simulované scénáře a role-play cvičení, kde studenti prakticky uplatní naučené dovednosti.
Urči způsob prezentace výsledků projektu.
Výsledky projektu budou prezentovány na školní akci „Soutěž první pomoci“ kde studenti předvedou své
videa a tutoriály a demonstrují získané dovednosti v praxi před ostatními studenty a učiteli. Ostatní žáci si
budouc moct v rámci akce prohlédnout příručky a dle nich zrealizovat první pomoc např. ošetření rány na
stanovištích.
Urči výukové metody a organizační formy výuky. Přibližnou časovou dotaci na celý projekt (počet
hodin).
Výukové metody: brainstorming, diskuze, tvorba videa, praktické demonstrace, simulované cvičení
Organizační formy výuky: skupinová výuka
Časová dotace: Projekt bude probíhat během dvou týdnů a zapojí celkem 15 vyučovacích hodin. V rámci
předmětů Tělesná výchova, Výchova ke zdraví, Somatologie, Psychologie a komunikace, Ošetřovatelství,
Ošetřování nemocných,, klinická propedeutika(celkem 15 hodin + prezentace projektu – jeden den)
Předlož hodnocení projektového vyučování.
• Formativní hodnocení: učitelé v rámci jejichž předmětů kde bylo projektové vyučování realizováno
zhodnotí průběh přípravy projektu, dále samotnou realizaci projektu a dosažené výsledky projektu. Při
hodnocení je kladen důraz také na míru a způsob zapojení jednotlivých účastníků a jejich vzájemnou
kooperaci.