Úkol 10_Učivo a jeho výběr ukol10
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Učivo a jeho výběr: Otázka výběru základního učiva
Zvol si libovolný tematický celek
Nervová soustava: Nervové řízení organismu: Obecné základy stavby a funkce nervové soustavy, CNS
Vypiš očekávané výstupy a učivo ze zvoleného ŠVP.
•
Žáci poznají strukturu a funkce nervové soustavy.
•
Dokážou popsat oddíly mozku a jeho funkce.
•
Vysvětlí, jak neuron funguje a jak jsou nervové signály přenášeny.
Formuluj cíl tematického celku. (Je možné cíl tématu formulovat až po definitivním určení skladby základního učiva).
Cíl tematického celku: Po skončení tematického celku žáci prokáží schopnost rozumět a popisovat základní prvky nervové soustavy a
jejich význam pro celkové fungování organismu.
• Kognitivní cíl: Žák pozná hlavní části nervové soustavy (mozek a jeho oddíly) a funkce neuronu.
• Afektivní cíl: Žák prokáže schopnost rozumět důležitosti a složitosti nervové soustavy v rámci lidského fungování organismu.
• Psychomotorický cíl: Žák bude schopen jednoduše nakreslit a popsat neuron.
1. Na základě výkladového textu (TEXTU V UČEBNICI) k tematickému celku proveď posouzení souladu mezi očekávanými výstupy,
formulovaným cílem a obsahem. • V textu by měly být zahrnuty informace o anatomii a fyziologii nervové soustavy, včetně popisu neuronu a mozku a jeho oddílům.
Ve vybraném textu v učebnici:
- Jsou uvedeny základní informace o neuronu, jeho popis, schéma, funkce neuronu
- Jsou vyobrazeny struktury jednotlivých oddílu mozku, popsány funkce jednotlivých oddílů mozku
- Chybí vhled do praxe – využití informací a znalostí o NS jak v klinické praxi, tak pro pochopení celkového fungování organismu
2. Posuď, zda výkladový text (text v učebnici) obsahuje všechny dimenze: kognitivní, afektivní, psychomotorickou.
• Kognitivní rovina – v textu obsažena, žáci budou umět vyjmenovat hlavní části mozku, rozumí základním funkcím nervové
soustavy.
• Afektivní rovina – v textu obsažena není.
• Psychomotorická rovina – obsažena, žáci předvedou popsání neuronu a vysvětlí přenos nervového impulsu.
3. Pro rozvoj klíčových kompetencí žáka doplň o chybějící doménu učiva (kognitivní, afektivní, psychomotorickou: činnostní).
• Afektivní – Příprava obrázků, které ilustrují základní části mozku a jeho funkce, neuronu, synapsí aj..
• Psychomotorická – doplnění o fotografie a videomateriál ukazující základní neurologické vyšetřen pro pochopení do klinické
praxe např. testování reflexů, kontroly koordinace a rovnováhy, vyšetření mozku (EEG). Vytvoření schémat. Obrázků pro popis.
Videa – funkce a struktura mozku
4. Na základě analýzy pojmů, faktů a generalizací učiva vytvoř strukturu základního učiva.
FAKTA (co si mají odnést – učení
nazpaměť)
POJMY (slova, která obsahují téma)