Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Úkol 10_Učivo a jeho výběr ukol10

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (137.3 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Učivo a jeho výběr: Otázka výběru základního učiva

Zvol si libovolný tematický celek

Nervová soustava: Nervové řízení organismu: Obecné základy stavby a funkce nervové soustavy, CNS

Vypiš očekávané výstupy a učivo ze zvoleného ŠVP.

Žáci poznají strukturu a funkce nervové soustavy.

Dokážou popsat oddíly mozku a jeho funkce.

Vysvětlí, jak neuron funguje a jak jsou nervové signály přenášeny.

Formuluj cíl tematického celku. (Je možné cíl tématu formulovat až po definitivním určení skladby základního učiva).

Cíl tematického celku: Po skončení tematického celku žáci prokáží schopnost rozumět a popisovat základní prvky nervové soustavy a
jejich význam pro celkové fungování organismu.

• Kognitivní cíl: Žák pozná hlavní části nervové soustavy (mozek a jeho oddíly) a funkce neuronu.
• Afektivní cíl: Žák prokáže schopnost rozumět důležitosti a složitosti nervové soustavy v rámci lidského fungování organismu.
• Psychomotorický cíl: Žák bude schopen jednoduše nakreslit a popsat neuron.

1. Na základě výkladového textu (TEXTU V UČEBNICI) k tematickému celku proveď posouzení souladu mezi očekávanými výstupy,

formulovaným cílem a obsahem. • V textu by měly být zahrnuty informace o anatomii a fyziologii nervové soustavy, včetně popisu neuronu a mozku a jeho oddílům.

Ve vybraném textu v učebnici:

- Jsou uvedeny základní informace o neuronu, jeho popis, schéma, funkce neuronu
- Jsou vyobrazeny struktury jednotlivých oddílu mozku, popsány funkce jednotlivých oddílů mozku
- Chybí vhled do praxe – využití informací a znalostí o NS jak v klinické praxi, tak pro pochopení celkového fungování organismu

2. Posuď, zda výkladový text (text v učebnici) obsahuje všechny dimenze: kognitivní, afektivní, psychomotorickou.

• Kognitivní rovina – v textu obsažena, žáci budou umět vyjmenovat hlavní části mozku, rozumí základním funkcím nervové

soustavy.

• Afektivní rovina – v textu obsažena není.
• Psychomotorická rovina – obsažena, žáci předvedou popsání neuronu a vysvětlí přenos nervového impulsu.

3. Pro rozvoj klíčových kompetencí žáka doplň o chybějící doménu učiva (kognitivní, afektivní, psychomotorickou: činnostní).

• Afektivní – Příprava obrázků, které ilustrují základní části mozku a jeho funkce, neuronu, synapsí aj..
• Psychomotorická – doplnění o fotografie a videomateriál ukazující základní neurologické vyšetřen pro pochopení do klinické

praxe např. testování reflexů, kontroly koordinace a rovnováhy, vyšetření mozku (EEG). Vytvoření schémat. Obrázků pro popis.
Videa – funkce a struktura mozku

4. Na základě analýzy pojmů, faktů a generalizací učiva vytvoř strukturu základního učiva.

FAKTA (co si mají odnést – učení
nazpaměť)

POJMY (slova, která obsahují téma)

Témata, do kterých materiál patří