Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




úkol_CKUR@_18_10_2024_2 5 ukol hotovo

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (192.43 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Zprostředkující model a práce s cílem, jako východisko učitelovy přípravy

Název tematického celku: Nervové řízení organismu: Obecné základy stavby a funkce nervové soustavy, CNS

Obecný komplexní cíl tematického celku: “Konečné cíle“

Kognitivní: Žák pochopí strukturu a funkci nervové soustavy a identifikuje hlavní části a funkce centrálního nervového systému.

Afektivní: Žák vyjadřuje porozumění o složitosti a důležitosti nervové soustavy pro celkové zdraví a chování člověka

Psychomotorická: Žák demonstruje schopnost nakreslit základní části nervové soustavy s detailním popisem jejich funkcí

Vypracuj: Specifické cíle KOGNITIVNÍ ROVINA

Vypracuj: Specifické cíle AFEKTIVNÍ ROVINA

Vypracuj: Specifické cíle PSYCHOMOTORICKÁ
ROVINA

• Žák rozliší mezi centrálním a periferním

nervovým systémem na základě jejich funkcí a
umístění v těle.

• Žák popíše vlastnosti neuronu a vysvětlí jeho

roli v přenosu nervových signálů.

• Žák určí hlavní funkce různých částí mozku a

analyzuje

jejich význam pro činnost

organismu.

• Žák vyhodnotí důležitost synapsí pro

komunikaci mezi neurony a identifikuje
faktory, které ovlivňují jejich funkci.

• Žák aplikuje základní pojmy nervové soustavy

na příklady z praxe a zdůvodní jejich význam
pro zdraví.

Žák popíše, co je to neuron a synapse, a

proč jsou důležité.

Žák vysvětlí, jak funguje mozek a jeho

důležité části.

Žák rozumí, jak nervové vzruchy cestují

mezi neurony.

• Žák projeví zájem o učení se novým

informacím o nervové soustavě a chápe její
složitost

• Žák reflektuje nad významem dobrého

fungování nervové soustavy pro kvalitu života a
přijme odpovědnost za své zdraví.

• Žák spolupracuje s ostatními při skupinových

aktivitách týkajících se nervové soustavy a sdílí
poznatky ve třídě.

• Žák rozvíjí empatii k lidem s neurologickými

poruchami a podporuje pozitivní přístup k
prevenci.

Žák vnímá důležitost pochopení struktury

a funkce nervové soustavy pro celkové

porozumění fungování lidského těla.

Žák si uvědomuje význam činnosti mozku

pro řízení všech tělesných a psychických

procesů.

• Žák modeluje strukturu neuronu z dostupných

materiálů

• Žák demonstruje základní principy nervového

přenosu.

• Žák praktikuje použití odborné terminologie

v klinické praxi.

• Žák

rozpozná

symptomy

běžných

neurologických onemocnění

• Žák identifikuje a označí hlavní části nervové

soustavy na modelu nebo obrázku.

• Žák pracuje ve dvojici na vytvoření plakátu

nebo prezentace, která popisuje základní funkce
nervové soustavy.

Žák popíše jednoduchý obrázek mozku a

uvede, co která část dělá.

Žák nakreslí schéma neuronu a popíše

základní části neuronu.

Témata, do kterých materiál patří