úkol_CKUR@_18_10_2024_2 5 ukol hotovo
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Zprostředkující model a práce s cílem, jako východisko učitelovy přípravy
Název tematického celku: Nervové řízení organismu: Obecné základy stavby a funkce nervové soustavy, CNS
Obecný komplexní cíl tematického celku: “Konečné cíle“
Kognitivní: Žák pochopí strukturu a funkci nervové soustavy a identifikuje hlavní části a funkce centrálního nervového systému.
Afektivní: Žák vyjadřuje porozumění o složitosti a důležitosti nervové soustavy pro celkové zdraví a chování člověka
Psychomotorická: Žák demonstruje schopnost nakreslit základní části nervové soustavy s detailním popisem jejich funkcí
Vypracuj: Specifické cíle KOGNITIVNÍ ROVINA
Vypracuj: Specifické cíle AFEKTIVNÍ ROVINA
Vypracuj: Specifické cíle PSYCHOMOTORICKÁ
ROVINA
• Žák rozliší mezi centrálním a periferním
nervovým systémem na základě jejich funkcí a
umístění v těle.
• Žák popíše vlastnosti neuronu a vysvětlí jeho
roli v přenosu nervových signálů.
• Žák určí hlavní funkce různých částí mozku a
analyzuje
jejich význam pro činnost
organismu.
• Žák vyhodnotí důležitost synapsí pro
komunikaci mezi neurony a identifikuje
faktory, které ovlivňují jejich funkci.
• Žák aplikuje základní pojmy nervové soustavy
na příklady z praxe a zdůvodní jejich význam
pro zdraví.
•
Žák popíše, co je to neuron a synapse, a
proč jsou důležité.
•
Žák vysvětlí, jak funguje mozek a jeho
důležité části.
•
Žák rozumí, jak nervové vzruchy cestují
mezi neurony.
• Žák projeví zájem o učení se novým
informacím o nervové soustavě a chápe její
složitost
• Žák reflektuje nad významem dobrého
fungování nervové soustavy pro kvalitu života a
přijme odpovědnost za své zdraví.
• Žák spolupracuje s ostatními při skupinových
aktivitách týkajících se nervové soustavy a sdílí
poznatky ve třídě.
• Žák rozvíjí empatii k lidem s neurologickými
poruchami a podporuje pozitivní přístup k
prevenci.
•
Žák vnímá důležitost pochopení struktury
a funkce nervové soustavy pro celkové
porozumění fungování lidského těla.
•
Žák si uvědomuje význam činnosti mozku
pro řízení všech tělesných a psychických
procesů.
• Žák modeluje strukturu neuronu z dostupných
materiálů
• Žák demonstruje základní principy nervového
přenosu.
• Žák praktikuje použití odborné terminologie
v klinické praxi.
• Žák
rozpozná
symptomy
běžných
neurologických onemocnění
• Žák identifikuje a označí hlavní části nervové
soustavy na modelu nebo obrázku.
• Žák pracuje ve dvojici na vytvoření plakátu
nebo prezentace, která popisuje základní funkce
nervové soustavy.
•
Žák popíše jednoduchý obrázek mozku a
uvede, co která část dělá.
•
Žák nakreslí schéma neuronu a popíše
základní části neuronu.