Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RJA-varianta-B

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (23.86 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

7) Vyjmenujte a popište faktory ovlivňující vnímání jakosti zákazníkem před, při a po nákupu, vysvětlete rozdíl mezi stížností a reklamací

8) Jaké znáte 3 hlavní skupiny monitoringu nákladů na jakost

a) náklady na jakost u výrobce, b) náklady na jakost u uživatele

c) společenské náklady na jakost

9) Kvalitativním ukazatelem je (6b)

c) vůně parfému

10) Vyjmenujte a stručně popište 4 základní kategorie efektivnosti

1) Sociální- formování všestranného rozvoje lidské osobnosti, může velmi pozitivně umocňovat i ekonomické účinky, zvyšuje se bezpečnost a ochrana zdraví

2) Výrobně- technické - jsou spojeny s pohledem individuálních výrobců na efekty zlepšování jakosti, kritéria jsou však významní jen pro producenty, nevypovídají však zhola nic o postoji uživatelů. Současná hodnota CF v závislosti na zlepšování jakosti ovlivňuje čistý zisk, změnu objemu zásob, změnu fixního majetku, vyplácené dividendy

3) Uživatelské- znamená celkový uživatelský efekt+ rentabilita výrobku+ koeficient uživatelské efektivnosti.

Celkový uživatelský efekt- celkový počet tuzemských uživatelů sledovaných produktů x dílčí ekonomické efekty závislé na funkcích, které sledovaný produkt plní

Rentabilita výrobku - průměrný roční ekonomický efekt individuálního uživatele z využití výrobku vyšší jakosti / pořizovací cena výrobku Rv= Eur/C x 100

Koeficient uživatelské efektivnosti celkový ekonomický efekt individuálního uživatele získaný za celou dobu exploatace výrobku s vyšší jakostí v Kč/ náklady na životní cyklus tohoto výrobku

4) Národohospodářské náklady- monitorují se v celkovém národohospodářském efektu. Celkový národohospodářský efekt= suma celkových ekonomických efektů výrobců, odběratelů tuzemských uživatelů výrobků vyšší jakosti+ bilanční

11) Zařaďte a stručně popište metodu QFD – specifikujte její výhody (10b)Podstatou této metody je převádění požadavků zákazníka do vlastností výrobků. Při plánování dílů se vlastnosti výrobků převádějí do vlastností dílů. Při plánování procesů se vlastnosti dílů převádějí do parametrů procesů a při pánování výroby se parametry procesů převádějí do výrobní dokumentace. Metoda byla poprvé aplikována v 70. Letech 20. Století v Japonsku a v 80. Letech v USA. Metoda QFD má tyto výhody: Méně konstrukčních a technologických změn, Zkrácení doby vývoje, Méně problémů při rozběhu výroby, Nižší náklady na výrobu nových výrobků, Méně problémů v distribuční síti, Orientace na zákazníka- přesnější plnění jeho požadavků

12) Jakostí v návaznosti na ochranu spotřebitele se v ČR zabývá norma (2b)

c) ISO 8402

1) Definujte Benchmarking a sled jeho činností v managmentu jakosti (10b)

Průběžná analýza postavení vlastní firmy v konkurenčním prostředí. Výsledky pak lze využít k adekvátním strategickým rozhodnutím.

Témata, do kterých materiál patří