Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RJA-varianta-B

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (23.86 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

1) Definujte Benchmarking a sled jeho činností v managmentu jakosti (10b)

Průběžná analýza postavení vlastní firmy v konkurenčním prostředí. Výsledky pak lze využít k adekvátním strategickým rozhodnutím.

Je to proces poměřování výrobků, služeb, postupů a metod s nejtvrdšími konkurenty, tedy s podniky, které mají v dané oblasti vedoucí postavení (lídr trhu)

Benchmarking je sled následujících činností:

a) identifikace objektu b) určení konkurentů c) výběr metody sběru dat

d) vyhodnocení dat a definování mezer e) definování budoucí hladiny vlastní výkonnosti f) vyhlášení a realizace projektu zlepšování

g) realizace hladiny vlastní výkonnosti novým benchmarkingem

2) Vyspělý managment jakosti neovlivňuje (6b)

c) výši základního kapitálu podniku

3) Definujte zkratku „8M“ v SŘJ (8b)

Men (lidské zdroje), Matherial (materiálové a surovinové zdroje),

Machines (strojní kapacity), Methods (cesty a strategie „Jak na to“),

Meassuremen (investice do ověřování shody), Money (finanční zdroje), Managment ( vedení organizace), Motivation ( motivační páky použité k dosažení cílů)

4) Vyjmenujte a charakterizujte formální a neformální organizační struktury v systému řízení jakosti (10b)

a) Formální organizační struktury- jsou uvedeny v organizačním řádu, statutu.Tato struktura má různé podoby:

1. Představitel vedení = 1 z členů vrcholového managmentu jehož funkce je koordinační, 2. Podniková rada jakosti (platí pro velké firmy), 3. Útvar řízení jakosti (platí pro malé firmy)

Všechny tyto subsystémy jsou podřízeny řediteli dané organizace.

b) Neformální organizační struktury

Do neformálních organizačních struktur patří kroužky jakosti, týmy zlepšování, týmy auditorů a kroužky „kaizen“. Pro obě organizační struktury, tj. formální i neformální platí trvalá a nepředstíraná podpora všech členů vrcholového vedení společnosti.

5) Definujte pojem „Managment Rewiwe“ (10b) Managment jakosti si musí na počátku položit zásadní otázku: „Je současný podnikový systém jakosti funční, nebo nikoliv?“. To musí být stále hlavním bodem jednání podnikových porad. Vedení provede tzv. přezkoumání systému jakosti. Říkáme tomu „ Managment Review“.

V tomto hlášení se vyhodnocuje plnění cílů jakosti na podkladě předchozího monitoringu a posuzuje účinnost systému jakosti v podniku. Jsou to ukazatele a) externí účinnosti= ukazatele rychlosti řešení reklamací a stížností, rozsahu reklamací, úrovně spokojenosti zákazníků, b) interní účinnosti= zachycují vývoj struktury výdajů vztahujících se k jakosti, ukazatele rozsahu neshod na pracovištích a ukazatele fiuktuace zaměstnanců

6) V jakých oblastech spočívá podstata ekonomiky jakosti (10b)

a) monitorování nákladů na jakost (u výrobce, uživatele, i celé společnosti) b) monitorování přínosů- efektů zabezpečování a zlepšování jakosti c) tvorba cen produktů v závislosti na jejich jakosti

Témata, do kterých materiál patří