tahák-zeminy-1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
II. skupina mezních stavů v základové půdě dle Eurokódu
Příloha H (informativní)
1)Složky pohybu základu, které se mají uvažovat, zahrnují sedání, poměrné (nebo rozdílné) sedání, pootočení,
naklonění,relativní průhyb, relativní pootočení, vodorovné přemístění a amplitudu vibrace.
Definice některých termínů pro pohyb a deformaci základu uvádí obrázek H.1.
příčiny sednutí-vlivem napětí od přitížení horní, resp. sousední stavbou,snížení hladiny podzemní stavby,degradace základové půdy
deformační zona-
Hloubka stlačitelné vrstvy zeminy, která se uvažuje při výpočtu sedání, má záviset na
velikosti a tvaru základu, proměně tuhosti s hloubkou a vzdáleností základových prvků.
Tato hloubka může být běžně vzata jako hloubka, ve které efektivní svislé napětí
vyvolané zatížením základu, činí 20 % efektivního tlaku nadloží.V mnohých případech
tato hloubka může být zhrubaodhadnuta na 1 šířku až 2 šířky základu, ale může se snížit pro
málo zatížené široké základové rošty.
Rozdělení kontaktního napětí v základové spáře
C1-kontaktní napětí pro nízkou úroven zatížení
Cu-kontaktní napětí pro úroven zatížení na mezi
únosnoti zeminy
a)soudržná zemina bez tření fí=0
nesoudržná zemina c=0
b) c) soudrzná zemina s třením fí>0 a c>0
5,
Displacement
Franki piloty-technologický postup
předrážení silnostěnných razících rour průměru 408 mm nebo 512 mm beranem o hmotnosti 1,5–3,5 t (pádová výška
6,0 – 10,0 m) přes „zátku“ suchého betonu (v/c ≤ 0,3) do požadované hloubky po dosažení potřebné hloubky se razící
roury vyvěsí na lanových závěsech a s dalším množstvím betonu (cca 0,5–1,5 m3) vytvoří rozšířená patapiloty osazení
armovacího koše betonáž dokončovací práce (úprava hlavy a spojovací výztuže pro zmonolitnění železobetonové
konstrukce nad pilotou, osazení kalichu nebo zvláštních kotevních prvků)
předrážené na místě betonované piloty-maximální délka: 15 m (délka rour 12–14 m),průměr dříku pilot: 420 mm, 520 mm, 610 mm
betonáž-provádění dříku piloty s pěchovaným betonem (klasický postup),částečné uvolnění zátky (zvýšení pádové výšky,
vyvěšení pažnice na kladkových závěsech),osazení armokoše, formování dříku piloty lehkými údery (pádová výška cca 0,50 m, 2–4 údery),plnění po částech
suchým betonem (množství odpovídá cca 0,40–0,50 m výškybetonu v razící rouře)
provádění dříku piloty s tekutým betonem-úplné uvolnění zátky (zvýšení pádové výšky, vyvěšení pažnice na kladkových závěsech),osazení armokoše ,betonáž do
suchého vrtu
sanace podloží-štěrkové pilíře-pilíře ve čtvercovém či trojúhelníkovém rastru,drcenné kamenivo frakce 8–32, standardní postup realizace pilíře jako žlb piloty
zvýšení únosnosti podloží & urychlení konsolidace