03 Pozemní komunikace 2 - Návrh trasy pozemní komunikace
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
– přímé úseky
– výškové oblouky
• parabola 2° se svislou osou
NÁVRH NIVELETY PK
NÁVRH NIVELETY PK
• Výškový polygon
NÁVRH NIVELETY PK
• Výškové oblouky
NÁVRH NIVELETY PK
• Výškové oblouky
NÁVRH NIVELETY PK
• Výškový oblouk
silnice
železnice
NÁVRH NIVELETY PK
• Výškové oblouky
• výškové oblouky vypuklé
• výškové oblouky vyduté
NÁVRH NIVELETY PK
Rozhled na PK
– nejdůležitější dopravně-bezpečnostní prvek
• pro zastavení D
z (reakční doba + brzdná dráha + bezpečnostní odstup)
• zajišťuje se vždy a všude
• směrové vedení
• výškové vedení
• pro předjíždění D
p
• zajišťuje se v maximální možné míře
• Neposuzuje se u směrově rozdělených PK
• rozhledové pole
• rozhled v křižovatkách, na sjezdech, přechodech, přejezdech
Pozn.:
• rozhledy se posuzují na dovolenou, mezní/dosažitelnou, návrhovou příp.
směrodatnou rychlost.
• všechny rozhledy se prověřují ve 3D, nikoliv pouze v situaci
ROZHLEDY
• rozlišujeme rozhled pro zastavení a pro předjíždění• délka rozhledu pro zastavení jedoucího vozidla před překážkou
na jízdním pásu, je základním požadavkem pro veškeré silniční
komunikace
• délka rozhledu pro předjíždění nutná pro bezpečné předjetí
pomalejšího vozidla na obousměrné dvoupruhové silniční
komunikaci, slouží k výpočtu řady úseků směrového
a výškového uspořádání
• délka rozhledu vychází z reakční doby řidiče, ve které si uvědomí
překážku a reaguje na ni, dále z brzdné dráhy vozidla, kdy
u rozhledu na zastavení uvede brzděním vozidlo do klidu
a
bezpečnostního odstupu od překážky
• při rozhledu na předjíždění je kromě reakce třeba připočítat dráhu
potřebnou pro předjetí a zařazení zpět do jízdního pruhu
ROZHLEDY
ROZHLEDY
Rozhled ve směrovém oblouku
Rozhled ve směrovém oblouku• hodnoty poloměrů uvedených v tabulce vpravo od čárkované čáry je