Železniční stavby 06
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Obkladní zdi
Mosty
Tunely
Stavby železničního spodku
zdroj: www.cdvuz.cz
zdroj: www.casopisstavebnictvi.cz
zdroj: www.eurovia.cz
a) Zářez se zárubní zdí
b) Násep s opěrnou zdí a
zábradlím
5%
5:1
5:1
1:n
Zárubní zdi
Opěrné zdi
kotva prostá 10 mm
dl. 400 - 500 mm
50-70
mm
ocelová síť 5mm
(oka 100x100 mm)
torkretová omítka
ocelová síť 5mm
(oka 100x100 mm)
200 mm
kotva prostá 10 mm
dl. 500 - 600 mm
plášť ze stříkaného betonu
Obkladní zdi
Mosty
Tunely
Stavby železničního spodku
zdroj: www.cdvuz.cz
zdroj: www.casopisstavebnictvi.cz
zdroj: www.eurovia.cz
zdroj: www.horka-stavebnictvi.cz
Železniční svršek
Klasická konstrukce
kolejnice, kolejnicové podpory, drobné kolejivo, upevňovadla a kolejové lože
Moderní konstrukce
bez kolejového lože
Plocha
A = 1 cm
A = 200 cm
A = 750 cm
A = 1500 cm
A = 10000 cm
rs
H
bs
sb
2
2
2
2
2
Kolo / kolejnice
Kolejnice / podložka /
Podkladnice / pražec
Pražec / kolejové lože
Kolejové lože /
Styčná plocha
Kolová síla: Q = 100 kN
podkladnice
Hlavní napětí
= 1000 MPa
= 2,5 MPa
= 0,7 MPa
= 0,3 MPa
= 50 kPa
rs
H
bs
sb
konstrukční vrstvy
Železniční svršek je část trati, která plní nosnou a vodicí funkci pro jízdu
drážního vozidla.
Železniční svršek
Klasická konstrukce
kolejnice, kolejnicové podpory, drobné kolejivo, upevňovadla a kolejové lože
Moderní konstrukce
bez kolejového lože
Plocha
A = 1 cm
A = 200 cm
A = 750 cm
A = 1500 cm
A = 10000 cm
rs
H
bs
sb
2
2
2
2
2
Kolo / kolejnice
Kolejnice / podložka /
Podkladnice / pražec
Pražec / kolejové lože
Kolejové lože /
Styčná plocha
Kolová síla: Q = 100 kN
podkladnice
Hlavní napětí
= 1000 MPa
= 2,5 MPa
= 0,7 MPa
= 0,3 MPa
= 50 kPa
rs
H
bs
sb
konstrukční vrstvy
Železniční svršek je část trati, která plní nosnou a vodicí funkci pro jízdu
drážního vozidla.
zdroj: www.szdc.cz
Součásti železničního svršku
Kolejnice
Kolejnicové podpory